Keskustelut » Kauneus » ajan riittävyys?

ajan riittävyys?

15678
9. lokakuuta 2002 14:23

En nyt yritä udella naispuolisten ihmisten aviosäätyjä, vaan ihan asia mielessä kysynkin:

- miten saatte (miehet&naiset) aikanne riittämään kaikkeen kuntoiluun?
- oletteko sinkkuja?
- miten parisuhteessa toinen osapuoli suhtautuu treenaamiseenne esim. 10 krt/vko??

Vastaukset: 26

09.10.2002 14:29

Mulla joskus tyttöystävä ei aina välttämättä tykkää jos pitää rientää salille jos ois muuten tiedossa vaivoin hankittua yhteistä aikaa. Voinee kyllä johtua että olin intissä äsken.
Kyllä nyt jo ymmärtää että tää on mun harrastus ja piste. Tosin on nyt itekkin ruvennu käymään jumpissa yms. naisten jutuissa.

bc
09.10.2002 14:32

Itse asun avoliitossa ja harrastan liikuntaa (body pump, body combat, body step ym..) n.4-5 krt/vkossa, opiskelen ja käyn töissä. Välillä tuntuu ettei aika riitä, mutta se mistä sen ajan pihistän EI ole parisuhteesta. Parisuhteeni kukoistaa ja voi hyvin! En tiedä miten aika riittää kaikkeen, mutta ainakin tähän asti se on riittänyt ja elämäni on ihan mallillaan.
Mielenkiintoinen kysymys sulla, tosin! =) Itseäkin askarruttaa nuo samat kysymykset, sillä itse treenaan kuitenkin suht vähän verrattuna "himotreenareihin"...
Iloista syksyä kaikille!!

09.10.2002 14:35

Siksi lähinnä kyselen, kun tuntuu että itsellä ei aika meinaa riiittää.. Ja aikoinaan on sanomistakin tullut kun yritti lähteä treenaileen, kun toinen osapuoli ei tykännyt yhtä paljon treenailla..Ja sitten tuli itselle huono omatunto kun livisti.

Ajattelin vaan että miten muilla.

09.10.2002 14:44

Joo onhan toi ihan tuttua mutta luulen että hommat on aika järjestyksessä nykyään. Saa muuten vaan olla yhessä paljon enemmän kun ennen.

09.10.2002 14:46

Kyllähän toi aika tiukalla on, joten molempiin suuntiin joutuu venymään.

Olen kuullut tyttöystävälle sanottavan näinkin: "Muistetaanpas nyt taas kumpi teistä on ollut elämässäni kauemmin, sinä vai treeni?" Tottahan tuokin, mutta asian voi kommunikoida myös kauniimminkin ;>

09.10.2002 14:48

No jos itse kulutan sen 3 x 2h kaikkineen kikkailuineen niin ei se syö aikaa niin tolkuttomasti...voisi sitä aikaansa huonomminkin kuluttaa =)

Tämänhetkinen naisystäväehdokas(heh) ei itse hirveästi urheile mutta ei mollaa ajankäyttöäni tietenkään :) mitä nyt vähän joskus huomauttelee ruokailutottumuksistani ja muista "fanaattisista" jutuista jne...ehkäpä pitäisi samanlaiseen menijään törmätä. never know. respectiä siis tälläkin palstalla pyöriville urheileville kaunokaisille :)

09.10.2002 14:49

Itse ihmettelen, että mistä riittää se mahdoton energia treenata? Tai siis tuntuu, että toisilla menee kaikki vapaa-aika treenaamiseen. Itsellä tuntuu, että neljä-viisi juoksulenkkiä viikossa on aivan tarpeksi. Tiedän kyllä, että täytyisi vielä vahvistaa lihaksia salilla, mutta en halua käyttää kaikkea vapaa-aikaa liikuntaan. Olen töissä kahdeksasta neljään ja sitten pitäis illtaisin vielä jotain sapuskaakin vääntää yms. Minulla on paljon muutakin kivaa tekemistä, joten haluan jättää aikaa muullekin. Jos aikaa olisi enemmän, harrastaisin luultavasti myös enemmän liikuntaa. Miehellä ei varmaan olisi sanomista, vaikka käyttäisin enemmänkin aikaa liikuntaan, mutta itse haluan olla välillä kotosallakin.

09.10.2002 14:51

Mulla taas on päinvastoin. Asuin avoliitossa (kammo sana) kesään saakka, ja silloin tuntu, että on aina oli aikaa urheilla, punttis ja lenkit meni ihan heittämällä.

Nyt kun sinkkuilen, niin tuntuu ettei aika meinaa millään riittää kaikkeen, kun pitäis käydä salilla, nähdä kavereita ja lenkkeillä. Onneks koti pysyy puhtaana kun siellä ei käy kun kääntymässä;-)

09.10.2002 14:58

Kesällä oli aika vähän enemmän tiukalla kun tällä hetkellä (kesätyö loppu ja opiskelut jatkuu), mutta kyllä sillonkin muutamien keskusteluiden jälkeen selvittiin.
Kyllähän avomieheltä välillä tulee kommenttia että vähemmänkin vois treenata (tällä hetkellä salia 3 krt/vko ja aerobicia, lenkkiä ym. 4-5 krt), mutta mä oon saanu sen jo aika hyvin ymmärtämään että oon kiukkunen yms. jos en pääse liikkumaan sillon kun haluan. Meillä järjestetään aika pitkälti muut menot treenejen mukaan. Ja omasta mielestäni aikaa parisuhteelle on ihan riittämiin! Noita aerobisiä teen kyllä myös aamulla, eli joudun itse sitten vaan heräämään aikasemmin (ja toisaalta menemään myös ajoissa nukkumaan).
Kyllä toi ajan riittäminen on pitkälti haluamiskysymys. Sille löytyy aika mikä on tärkeetä.

09.10.2002 15:01

"Kyllä toi ajan riittäminen on pitkälti haluamiskysymys. Sille löytyy aika mikä on tärkeetä."

Jos mies erehtyisi tuollaisen lauseen sanomaan naiselle tässä urheiluasiassa niin 99% todennäköisyydellä saisi uusia astiaston ;)

naisen kommentti..."ai minäkö en ole tärkeä" and so it begins =)

09.10.2002 15:14

Niin no mitä tohon nyt sanois...?

Kuten tossa aiemmin sanoin niin meillä nää asiat on ihan ok mallilla ja aikaa riittää SEKÄ treenaamiseen ETTÄ parisuhteelle.

En oikein osaa kuvitella että itse reagoisin johonkin miehen harrastukseen tollasella asenteella...ääh..

09.10.2002 15:16

Yleisesti tarkoitin...ei henk. koht.

09.10.2002 15:25

Osu ja uppos *nauraa "naisen" kommenttiasi edelleen*

Näinhän se homma etenee=)

09.10.2002 15:28

=)

09.10.2002 15:48

Istun töissä klo 8-16 ja kotona olen n. klo 17. Siinä avovaimo on laittanut ruuat valmiiksi, joten syön hyvin, katselen pari tuntia telkkaria tai leikin kotia. Salille lähden avokkini kanssa klo 19-20, missä vierähtää tunti tai kaksi matkoineen. Käyn salilla n. 4 krt/vko.

Urheiluvapaata on kotoa anottu vielä parille päivälle eli silloin ehdin tehdä omia lajiharjoituksia. Yksi päivä viikossa on sitten pyhitetty parisuhteelle ja hyvälle ruualle.

Pääpointti urheilun ja parisuhteen toimivuudessa on yhteinen kuntosaliharrastus sekä valmiit ruuat pöydässä =)

09.10.2002 15:51

Mun treenaamiseen ei ole kukaan vielä tähän mennessä puuttunut. Eli ymmärtää luultavasti oikein hyvin... ainoastaan kannustus puuttuu, mutta sitä tahtoa löytyy kyllä ihan tarpeeksi omasta takaa.
"Muistetaampas nyt kumpi teistä on ollut elämässäni kauemmin, sinä vai treeni" -kommentti sais mut kyllä hyppimään seinille ja kyllä sitten sais äijä etsiä itselleen uuden pesukoneen!!!

JR2
09.10.2002 16:06

Teen vastaavasti vähemmän töitä! Eli tingin siis sieltä puolen, ei ole toistaiseksi tullut kiirettä.

09.10.2002 16:34

...kun olen siirtänyt kolmena päivänä viikossa treenit aamuun (salia, pumppia tai lenkkiä, mielialan ja kelin mukaan). Pari iltaa voi sitten vielä uhrata kuntoiluharrastuksille, siinä ei vielä parisuhde ehdi pahemmin kärsiä ;). En varsinaisesti ole mikään aamuihminen, mutta kyllä se puntti hyvin aamustakin nousee jos vaan saa itsensä salille raahattua.

Parasta aamutreeneissä on just se ajan "säästö" (vaikka onhan se nukkumisesta tai työajasta pois), jää iltasin aikaa muulle toiminnalle...

ppm
09.10.2002 18:16

"- miten saatte (miehet&naiset) aikanne riittämään kaikkeen kuntoiluun?"

Päivän päätreeni ennen koulua ja koulusta päästyä mahdollinen kakkostreeni koulun salilla. Venyttelyä joka päivä aamuin illoin, treenejä viikossa 8-9 kpl. Iltaisin riittää aikaa muuhunkin, ja viikonloppuna voi heittää hyvällä mielin vapaalle kun on kova treeniviikko jo takana.

09.10.2002 19:51

Kayn toissa 20 h/vko ja vaannan gradua. Lisaksi on n. 10 h/vko tyoharjoittelua.

Olen sikali onnellisessa asemassa, etta opetan liikuntaa, joten saan palkkaa treenaamisesta! Avomieheni on samoissa hommissa, joten sielta suunnalta ei paljoa valitusta kuulu... Molemmilla on silti omiakin treeneja, joten joskus mies odottelee mua lenkilta kotio ja joskus ma seuraan hanen jalkapallopeliansa tai muuta. Jos molemmat harrastaa paljon liikuntaa, on hyva, etta on "omiakin" lajeja. Mekin nahdaan toisiamme toissa koko ajan, ja muutenkin hengataan yhdessa 24-7, etta oma liikuntajuttu voi olla se suhteen henkireika.

09.10.2002 20:04

Yleensä tulee vedettyä 6-8 treeniä viikossa, aamulla uinti/lenkki ja illalla suoraan duunista lajitreeneihin tai salille tai lihaskuntoa vääntämään kisikselle. Jätän iltatreenin väliin fiiliksen mukaan. Yleensä sunnuntai ja/tai lauantai on lepopäiviä. Matsin jälkeen on aina kevyempi viikko, eli 3 - 5 treeniä.
Aika riittää ok, silloin kun tekee normaalipäivää töissä.
Aika pitkälle toi on mun kohdalla valintakysymys, pidän treenaamisesta niin paljon että olen valmis uhraamaan sille paljon aikaa.

09.10.2002 20:18

Noh...riippuu tietty siitä mitä asioita pitää elämässä tärkeinä.
Mitenkään laittamatta asioita järjestykseen 1-10, niin kyllä mulle treeni ja muutkin harrastukset ovat kärkipäässä.

En voisi edes kuvitella olevani sellaisen naisen kanssa, joka tahtoisi määräillä menemisiäni. Itsehän ne on asiat laitettava järjestykseen. Aika on elämistä varten ja matka on määränpää. Että tällaisilla eväillä...

Muutoin voin kertoa, että gradu ja opinnot on loppusuoralla, vaikka muitakin harrastuksia löytyy. Pitkäaikaisen heilani heitin kiertoon jo miltei vuosi sitten, enkä ole katunut...
No woman no cry.

09.10.2002 22:33

mä oon naimisissa ja mulla on pieni poikakin. kyllä aika lailla joutuu miettimään aikatauluja mut ihan kohtalaisesti menee silti. mies vaan tykkää ku käyn huolehtimassa kunnostani, kehuu ulkonäköäniki jo. mielellään hän on kotona pojan kanssa. oma opiskelu ei kyl oo häiriintyny vaiks kuntoilen aika paljon. mies käy työssä mutta siin on aika joustava työaika.

09.10.2002 22:43

mun on kyllä kehaistava avomiestäni siitä, ettei se ole YHTÄÄN KERTAA maininnut sanallakaan mitään, kun olen lähtenyt salille tai muihin treeneihin. ei vaikka monena päivänä lähden kahteenkin otteeseen, enkä muutenkaan ehdi aina parisuhdeasioihin perehtyä. kaipa se on huomannut, että kun teen yhtä aikaa gradua ja töitä välillä kolmeenkin lehteen, niin on parempi, että käyn purkamassa patoutumia jossain muualla kuin yhteisellä sohvalla.. asiaa auttaa tietty sekin, että mies itse saa mennä pelaan jääkiekkoa aina kun tahtoo.

10.10.2002 07:51

Alkuun tuli vähän huomauttelua vaimolta, että meinaanko kokonaan muuttaa sinne salille asumaan. Hänestä koko salitouhu oli vastenmielistä. Nyttemmin tilanne on jo rauhoittunut huomattavasti myös omalta kohdaltani, vaikkakin salikäyntejä tulee edelleen 4-6 viikossa. Hyvin on ehtinyt kaiken sovittaa yhteen. Vaimo, tytär ja koira saa kukin huomiota tahollaan tarpeeksi ja itse saan tarvitsemani "henkireiän" kun pääsen lataamaan akut tai päästelemään höyryjä salille. Perheen yhteisenä liikuntaharrastuksena on jokaviikkoinen uintireissu ja koiraharrastus.
Itse en missään tapauksessa haluaisi käydä vaimon tai minkään muunkaan tutun kanssa treenaamassa. Tarvitsen sen oman hetkeni silloin tällöin, ilman että joku on kokoajan vieressä. Treeniinkin pystyy keskittymään yksin paremmin. Lenkkien ja treenien ajoittaminen aamuun ja iltaan antaa yleensä sen tarvittavan ajan muillekin. Perheen pääasiallisena ruoanlaittajana mun on myös oltava kotosalla ennen sitä ruoka-aikaa, ettei vallan mene elämä einesten syömiseksi.

10.10.2002 08:54

Onpa ollut hyviä kommentteja ja positiivista asennetta vastaajilla. Tunnistan monia samoja "arvoja" toisten vastauksista. Eiköhän se niin ole, että fiksumpaa se nyt on kuntoilla kuin sohvalla löhöillä, noin pääsääntöisesti. Ja yhteiset pelisäännöt pitää löytää vaan suhteessa.

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Keskustelut » Kauneus » ajan riittävyys?