Keskustelut » Harjoittelu » kotona treenaaminen

kotona treenaaminen

1561
11. helmikuuta 2002 11:27

Onko vinkkejä aloittelevalle kuntoilijalle: miten lihasmassaa ja -kuntoa saisi ihan kotioloissa parhaiten nostettua? Mitä liikkeitä? Toimivatko perinteiset leuanvedot ja punnerrukset? Käsipainot löytyy, niitä kannattanee hyödyntää?

Vastaukset: 3

11.02.2002 14:52

Olen myös miettinyt kyseistä asiaa, siis että onnistuuko lihasmassan kasvattaminen oman kehon painoa käyttäen. Kuuleman mukaan netistä löytyy sivuja, joissa kerrotaan eri liikkeistä yms. Itse en tosin ole löytänyt niille. Jos saat jostakin hyviä vinkkejä tai ideoita, haluan tietää niistä! :)

11.02.2002 16:10

Kyllähän kotioloissa treenaaminenkin onnistuu. Ilman lisävälineitä ei varmaan ikinä saavuteta samanlaisia tuloksia kuin salilla, mutta alkuun se on ihan ookoo samoin kuin muun treenin lisäksi.

Sopivia liikkeitä on tietysti perinteiset vatsat, selät, kyljet, punnerrukset, leuat, kyykyt ja venyttely.

Kaikkia noita kannattaa tehdä erilaisia, jotta niistä saa eniten irti. Ja niin kuin aina, tekniikka ratkaisee. Omalla painolla kun jumppaa, pitää liikkeet tehdä mahdollisimman oikein, että siitä on mitään hyötyä.

Myös kemppijumppajuttuihin suosittelen tutustumista, jos kotitreeni on se juttu.

En tiedä teidän kokemuksista, mutta minulle kotona treenaamisen suurin kynnys on treenaamiseen keskittyminen. Se tosiasia, että menee jonnekin varta vasten treenaamaan, saa treenin todella kulkemaan. Ei ole niitä häiriötekijöitä niin paljon.

12.02.2002 17:16

Meikäläisellä onnistuu kotona treenaaminen paljon paremmin kuin salilla. Olen aina ollut huono kehittämään nopeasti toisen suunnitelman, jos en pääse tekemään sitä mitä olen aikonut. Eli kun salilla on laitteet varattu, en osaa improvisoida mielestäni riittävän hyvin ja treeni jää kehnoksi.

Kotona ei häiriötekijöitä ole, kun tyttöystävä osaa olla hiljaa kesken sarjojen, ja lapsia ei ole pyörimässä jaloissa. :) Telkun on tietenkin pakko pysyä kiinni.

Eli kyllä se kotona onnistuu hyvin, riippuen siitä, miten on asennoitunut. Kyllä jotkut kaverini ovat niin riippuvaisia muiden salillaolijoiden ihailevista katseista, etteivät ikinä saa kotitreeniä onnistumaan...

Kämpiltä löytyy kyykkyteline, ylä/alatalja, penkki, alaselkälaite, 6 paria säädettäviä käsipainoja, pari levytankoa ja yksi mutkatanko. Näillä saa kyllä ainakin omasta mielestä aivan riittävän hyvin treenattua. (ainakin paremmin, jos ruuhkaisella salilla se on joku muu kun treenaa)

Hyvä puoli on myös se, että voi treenata aivan milloin haluaa. Huonompaa puolta edustaa taas se, ettei lämmittely salille pyöräilyn merkeissä tule itsestään...

Kalliithan noi vehkeet oli opiskelijabudjetista maksaa, mutta nyt kun olen saanut ne maksetuksi, en vaihtaisi kyllä tätä systeemiä mihinkään... Ja ei se 150 -300mk kuussa salikorttiinkaan ihan halpa ole...

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Keskustelut » Harjoittelu » kotona treenaaminen