Maximikuormitustesti + palautuminen

1318
16. tammikuuta 2002 00:00

Olin viime torstaina max.kuormitus testissä eli letku suuhun ja liikaa vauhtia mattoon. Tulokset olivat hyvät (hemari 153,läskiä 9,9%,
Vo2max 64ml/kg, Bpm max 198, aerobinen kynnys 155,an-aerobinen kynnys 180 ,hgr 0,46 ja kaikki veriarvot viimisen päälle jees) ja oon 19v.
Sekä syke että maitohapot pysy tosi alhaalla pitkään kunnes tuli rajat vastaan. Jaksoin tasan 30 min jonka jälkeen ei enää pysyny tolpilla.Lopuksi teimme 2x5 min verryttelyä + venyttelyt.
Ongelma on nyt se että lihakset eivät palaudu OLLENKAAN vaan jalat on lyijyä ja nukkua voisi vaikka koko päivän. Olen venytellyt, juonut vähän vaille paljon ja kokeillut tosi tosi kevyttä lenkkiä jos vaikka hapot lähtis liikkeelle. Eli mistä on kyse, ja etenkin mitä voin tehdä edes nopeuttaakseni `toipumista`? Väsynyt olen ollut ennekin liiasta treenistä, mutta näin totaalista tilttiä ei ole ennen käynyt

Vastaukset: 1

16.01.2002 00:00

Jatka venyttelyitä, yritä nukkua mahdollisimman paljon ja syö normaalia enemmän.

Käy hierojalla jos mahdollista. Samoin noista kevyistä lenkeistä voi olla apua.

Varmista myös ettet ole kipeänä (liikkeellä influenssaa, RS-virusta ja vatsatautia).

kirjaudu sisään jos haluat vastata