Saanko tarpeeksi ravintoa?

noin 7 vuotta
melkein 2 vuotta
17005
124913

Olen 158cm ja painan 45kg eli olen hieman alipainoinen. Haluaisin tietää syönkö tarpeeksi suhteessa siihen kuinka paljon liikun. Pelaan salibandyä ja minulla on treenit neljä kertaa viikossa + yritän ehtiä käymään salilla. Päivittäinen ruokavalioni näyttää suurinpiirtein tältä

Aamupala: kaurapuuroa, jossa päällä banaania ja mustikoita, ruisleipää/hapankorppu margariinilla, juustolla, kurkulla, salaatilla sekä kuppi kahvia
Lounas: perus kotiruokaa esim. makaronilaatikko, jauhelihakastike, pasta yms. puolet lautasesta kasviksia, leipää, lasi maitoa
Välipala: rahkaa,hedelmä/leipä
Päivällinen: sama kuin lounas
Iltapala:hedelmä,/maustamaton jogurtti +banaania ja mysliä ja yleensä leipää/hapankorppua päällisineen

Vastaukset: 3

1
08.09.2015 01:54

Oletko nälkäinen kaiken aikaa? Ainakin näyttää monipuoliselta safkalta tuo listaus. Määrät sulta jäi puuttumaan.

2
09.09.2015 03:48

En oo, vaan syön niin paljon, että jaksan kyllä seuraavalle aterialle

3
09.09.2015 13:50

Siinä tapauksessa saat ilmeisesti tarpeeksi ravintoa, jos jaksat liikkua eikä rupea heikottamaan missään vaiheessa?

Elopaino kyllä lähtee automaagisesti nousuun viimeistään +20v saavutettua. Tietysti jos tuntuu siltä, että haluat enempi painoa niin lisäämällä ruuan määrää nykyisestä hieman luulis pitemmällä aikavälillä riittävän.

Keho.netin ravintolaskurilla voit seurata omaa painonkehitystä + ruoan kcal arvoja jne. 16v ei mielestäni kuitenkaan hirveen tosissaan kannata ruokia seurailla, ellei sitten harrasta kilpaurheilua tai vastaavaa.

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Kysymykset » Ravinto » Saanko tarpeeksi ravintoa?