Kuinka pian kuumeen jälkeen voi alkaa taas treenata?

124885
9. kesäkuuta 2001 00:00

Harmittaa vaan kun olen nyt kipeä, enkä tällä viikolla enää varmasti pääse treenailemaan. Kuinka pian kuumeen jälkeen voi alkaa taas treenata? Kolmatta päivää tässä sairastelen. Heikko olo kun en ole pystynyt kahteen päivään syömään tai juomaan oikeestaan mitään. Nauttikaa kesästä kun kerran voitte, hushus siiät ulos vaan! ;)

Viime helmikuun kuukauden flunssa opetti jotain siitä, ettei kannata treenata kun on sairas, tai muuten on vaan monta kertaa sairaampi pidemmän aikaa. Harmittaa vaan se, että sairastun kyllä nopeasti (juoksin aamulla tunnin tehokkaan lenkin ongelmitta- samana yänä kuume sitten kipusikin ihan parissa tunnissa yli 40 asteen...), mutta toipumiseen menee yltiömäisen kauan aikaa. Vaikka kuume ei jatkuis, mulla on nuhaa ja heikotusta ties kuinka pitkään.

Koulujen loppuminen kyllä varmaan jotenkin vaikutti. Viimeksi olin kipeä hiihtolomalla, sitä ennen kai joululoman alussa muutaman päivän... Koulusta olen harvoin poissa sairauden takia.

Ei kai se liiasta treenistä voi johtua? Mun pieni pää nimittäin vieläkin toitottaa mulle, että ei se kymmenen tuntia treeniä viikossa ole mitään. Mikä on mitään?! Ens vuonna mulla ei ole mahdollisuutta treenata niin paljoa muuttuvan elämäntilanteen takia. (lähden ulkomaille opiskelemaan) Mikä on normaali ja riittävä viikkoliikuntamäärä teidän mielestä?

Ja kaikkea epäterveellistä olen taas puputtanut ihan riittämiin. Vaaleeta leipää ja pehmeitä hedelmiä on kulunut aika paljon, samoin maustettua jogurttia. Kipeenä en pysty nielemään ruissleipää tms. ihan kurkkukivunkin takia. Kiltti kaveri on kanssa hoivannut ja olen syönyt päivittäin ainakin yhden hedelmäkarkkipussin... Nyt odotan vaan että pääsen treenaamaan, alkaa olla tosi turpee olo, kun en ole lehdenhakemista enempää ulkoillutkaan....

Vastaukset: 2

16.06.2001 00:00

Sama täällä. Olis voinut muistaa ainakin koputtaa jotain siinä hehkuttaessa.

Turhauttaa. Mullekin tulee heti sellanen tunne että kroppa löystyy samantien kun ei tee mitään. Juu, ei se ole rationaalista, kai?

16.06.2001 00:00

Sympatiasairautta liikkeellä? Ainakin aika moni tuttu tuntuu nyt sairastavan.

Pikaista paranemista teille, itsekään en ole vielä ihan kunnossa. Maria, mustakin tuntu, että heti lihoo ja höttöytyy kun ei tee mitään. Mutta lepää nyt, se fiilis menee kyllä sitten ohi kun on taas terve ja pääsee treenaamaan.

Uudelleen pikaista paranemista!

kirjaudu sisään jos haluat vastata