Kotiruoka epäterveellistä?

124867
24. heinäkuuta 2015 14:09

Olen 15-vuotiaa tyttö ja olen alkanut enemmän kiinnostua urheilemisesta ja terveellisestä syömisestä. Olen aloittanut kuntosalin enemmän tosissani mutta minulla on ongelma. Miten pystyisin syömään terveellisesti, jos kotona vanhempieni laittama ruoka on epäterveellistä? Yritän välttää vaaleaa leipää ja viljaa yms. mutta mitä sitten syön jos ruokana on vaikka makaroonilaatikkoa tai nakkeja?

Vastaukset: 3

25.07.2015 06:29

Tekevätkö vanhempasi itse ruuan vai tarjoavatko eineksiä?

25.07.2015 18:19

Joskus tekevät itse, mutta joskus saattaa olla juuri joitain kaupan einestuotteita tai muuten rasvaista tai epäterveellistä ruokaa. Kaipaisin apua juuri siinä, että mitä syön silloin kun en saa koottua tarjolla olevasta ruoasta terveellistä ateriaa?

26.07.2015 03:18

Kannattaa opetella tekemään itse ruokansa, niin silloin tietää mitä kroppaansan laittaa. Mielestäni esim makaronilaatikko ei ole sinällään epäterveellistä. Syöt vaan monipuolisesti kaikkea (lihaa, kalaa, sieniä, marjoja, hedelmiä...) ja kroppaasi sopivia määriä. Itse en eineksiin koske, paitsi välillä joskus maksalaatikkoa alkaa tehdä mieli.

15-vuotiaana sain syödä lähestulkoon mitä vaan sillä harrastin kilpauintia ja kasvoin vielä. Ei kannata tossa iässä vielä hirveesti murehtia "terveellisestä" ruoasta.

Paras tapa tosiaan on opetella tekemään itse ruokia. esim. http://reseptivihko.net pitää sisällään paljon hyviä ruokaohjeita (oma sivusto).

kirjaudu sisään jos haluat vastata