Päärynä vartalo!

120377
roh
11. lokakuuta 2009 15:55

Nyt kyllä ottaa hermoon. BMI:ltä olen 15.8 JA haluisin lihoa, valitettavasti kaikki rasva kertyisi REISIIN JA PERSEESEEN. Olen jo nyt järkyttävä päärynä vaikka aliapainoa rutkasti onkin. Miten voisin saada sopusuhtaisemman vartalon. Joo ja olen sen verran nuori että salille ei ole mahdollisuutta päästä. Enkä halua edes lihaksia. Minulla ei siis mahaa ole juuri lainkaan ja kylki- ja lantioluut näkyvät melko ärsyttävästi.

Vastaukset: 2

12.10.2009 11:33

Valitettavasti emme voi kauheasti itse vaikuttaa mihin se rasva kertyy eniten. Toisilla se kertyy keskivartaloon (omena) ja toisille akakroppaan (päärynä). Sinun tapauksessasi voisin sanoa hyvä, että rasvaa ylipäätään kertyy. Syö nyt vaan kunnolla.

Ihan sama mitä treenaat, kunhan kuntoilet kohtuudella ja toivottavasti kehosi ja mielesi voi hyvin. Ei kaikkien tarvitse käydä salilla. Pääasia, että löytää liikunnanilon jostakin lajista.

Yritä hyväksyä vartalonmallisi ja itsesi. Onnea terveemmälle elämälle.

13.10.2009 11:31

Joo, vartalon muoto on millainen on ja lihaksetkin kehittyvät kullakin eri tahtiin ja erimuotoisiksi. Olet kuitenkin joka tapauksessa tyytyväisempi vartaaloosi, jos saat siihen enemmän lihasta ja sitä myöten myös kiinteydyt. Eivät lihakset varsinkaan hoikilla naisilla mitään miesmäisesti pullottaa ala, sitä on turha surra! Sen eteen täytyy tehdä hurjasti töitä, vahingossa niitä ei tule! Joten lihasjumppaa vaan tekemään! Kotioloissakin voit hienosti tehdä perusjumppaa vaikka vain vartalon omalla painolla. Tärkeää on opetella liikkeet hyvin eikä tehdä vähän sinne päin ja hosumalla. Lisäksi reipas liikunta ulkoilmassa tekee terää.

Kirjoitat myös olevasi tosi nuori. Vartalosi kehittyy vielä, ja usein nuorempana on liiankin kriittinen kroppansa suhteen. Kuten Ciru jo kirjoitti, kaikki lähtee siitä, että hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet. Sitten voit alkaa keskittyä muokkaamaan niitä juttuja vartalossasi ja itsessäsi muutekin, joita voit muuttaa. On turha pähkäillä vaikka leveän lantion tai lyhyiden jalkojen vuoksi - niitä ei voi muuttaa. Keskity vahvuuksiisi ja syö riittävästi. Noin hurja alipaino ei ole leikin asia.

kirjaudu sisään jos haluat vastata