Purkka oksettaa

120298
27. syyskuuta 2009 23:17

Mulla on jo pari vuotta ollut sellaista oiretta että aina kun purkkaa syö niin rupeaa yököttää ja tuntuu et meinaa laatta lentää.

Syön 5-7 ateriaa päivässä ja otan purkan joka aterian jälkeen. Välillä jätän purkan väliin jos en halua vastaanottaa sitä "äklöoloa".

Purkkana on aina ollut tavallinen Jenkki. Mistä tämmönen oire vois johtua ja oisko siihen mitään järkevää ratkasua?

Vastaukset: 5

28.09.2009 11:27

Onhan sillä purkalla esmes laksatiivisia vaikutuksia;)

Kokeile esim Läkerol dentsejä jos purkka ällöttää. Ajaa saman asian ja maistuu paremmalta.

28.09.2009 11:41

No itsekin mietin että auttaisiko eri purkka merkki.

Onko siis Jenkissä jotain ainetta jota ei Läkeröleissä ole?

eli joka siis vaikuttaa tohon laksatiivisuuteen.

Emy
28.09.2009 14:31

[quote]Onko siis Jenkissä jotain ainetta jota ei Läkeröleissä ole?

eli joka siis vaikuttaa tohon laksatiivisuuteen.[/quote]

Molemmissa on xylitolia, joka on juuri se hampaille hyväksi oleva ainesosa. Sillä on suuremmissa määrin nautittuna laksatiivisia vaikutuksia. Se mikä on liikaa tosin vaihtelee; jollekin pienempikin määrä on liikaa, joku voi syödä askin xylitol-pastilleja ilman mitään oireita.

Tosin en usko, että tämä laksatiivinen vaikutus selittäisi sen, että tulee oksettava olo... Ainakin minulla liika xylitolin syönti laittaa vaan vatsan löysäksi.

Voisiko kyse olla ennemminkin siitä, että pureskellessa "tyhjää" vatsaan menee ilmaa, tai jotain sen suuntaista? Sinuna kokeilisin ainakin ihan ensiksi jotain xylitol-pastilleja. Jos oireet pastilleja syödessä ovat edelleen samat, niin silloin voisit ainakin sulkea pois sen mahdollisuuden, että ällötys johtuisi pureskelemisesta ja ilman nielemisestä.

28.09.2009 14:34

Jees koitan siis seuraavaksi noita pastilleja.

30.09.2009 14:36

Minua Jenkki närästää, mutta jostain syystä pystyn hyvin pureksimaan Airways-purkkaa. Siinäkin on xylitolia ja on ihan hyvää.

kirjaudu sisään jos haluat vastata