Miten eroon suklaasta?

melkein 14 vuotta
3 kuukautta
1783
118793

Voiko suklaaseen oikeasti olla koukussa. Minusta ainakin tuntuu siltä. Suklaa ja kofeiini aiheuttaa vieroitusoireita. Onko kellään vinkkejä, miten noista pääsisi eroon inhimillisesti?

Vastaukset: 6

1
23.01.2009 16:29

Tai tummaa suklaata, se on terveellisempää :)

Jos on tottunut kamalasti syömään ja sitten, kun pitäisi olla kokonaan ilman, se on oikeasti kuin vieroitusoireita. Kannattaa siis tehdä niin, että vähennät vähitellen määrää. Jos tapanasi on syödä päivittäin, syöt vaikka ensin joka toinen/kolmas päivä ja sitten viikon päästä taas vähennät. Nin elimistö tottuu muutokseen. Kokeile myös leivontaan käytettävää kaakaojauhetta, johon ei ole lisätty sokeria, siitä saa esim. hyvää kaakaoo kun tekee maitoon :)

En usko ja luulen että kokonaan siitä ei tarvitse luopua, itse ainakin pidän satunnaisia nautintoja, esim. herkuttelupäivän viikon tai 2vkon välein. :)

Ellet tiedä, että kierre jää päälle ja jos uskot, että sinun on pakko lopettaa sen syönti kokonaan? Itse olen syönyt viimeksi suklaata 6.1 ja ei tee tällä hetkellä mieli :) *koputtaa puuta* :D

2
26.01.2009 11:44

Minustakaan ei ole järkeä lopettaa suklaan syömistä. Se on hyvää ja terveysvaikutteista! Katsot vain että se on korkeaprosenttista, mielellään vähintään 70 %. VanHouten kaakao on myös hyvää.

(Maitosuklaa taas on ihan lasten juttu, siitä ei ole juuri hyötyä kun maito estää hyötyaineiden imeyutymisen ja prosenttikin jää jonnekin kolmeenkymppiin.)

3
29.01.2009 13:58

Huhhuh!

Tuli ostettua tuota leipomiseen tarkoitettua kaakaojauhetta..aika jytkyä :D
Hyvin kyllä vei suklaanhimoa pois, kiitos siis vinkistä! Olen jopa jo saanut vähennettyä suklaansyöntiä, mutta lopettaa en taida aikoakaan ;) Kohtuudella!

Päivässä tulee yhä juotua pannu kahvia ja pari kuppia teetä (kun ei maha enempää kahvia kestä ;). Onko kukaan irrottautunut kofeiinista?
Vai pitäisikö vierottautua vain kahvista..

4
29.01.2009 17:24

Sama kuin suklaassa: vaihda parempaan laatuun, juo 1-2 kuppia päivässä ja loput teetä!

5
30.01.2009 08:20

Fazer myy uutta Thin Dark nimistä 80g tummaa suklaata, ravintosisällöstä huomaat että siinä on hiilareita lähes puolet vähemmän kuin missään muussa suklaassa, itse käytän sitä leivontaan jos on pakko jotain käyttää. Ja voi sitä välillä ostaa herkkupäivänäkin, eikä tule niin paljon syötyä kun tumma ei niin nopeaa "sulaudu" :)

6
01.02.2009 14:20

Suklaan terveyshyödyt saadaan noin yhdestä suklaapalasesta päivässä (nimenomaan tummasta suklaasta). Nautintoasiat ovat sitten ihan toinen juttu. Ruuan ravinnejakaumaa ja kalorimääriä ei kannata linkittää nautintoihin, ne vievät ruokiin ja makuihin liittyvät nautinnot hyötyajattelun alueelle. Kannattaa valjastaa myös tunto- ja hajuaisti suklaanautintoon, saa enemmän irti. Ja kyllähän se koukuttaa! Suklaanhimosta pääsee irti kun on pari viikkoa syömättä suklaata eli sama kuin kaikissa nautintoaineissa (tosin tupakkavieroitus vie useampia kuukausia, mutta se onkin toinen juttu).

kirjaudu sisään jos haluat vastata

Kysymykset » Ravinto » Miten eroon suklaasta?