Mitä ainetta on höyrystymisen estoon käytetty uimalaseissa?

1079
4. marraskuuta 2001 00:00

Oikskos kellään tietoa. Onnistuin pyyhkimään sen pyyhkeellä osittain pois, eli voinko korjata itse tilannetta?

Vastaukset: 5

04.11.2001 00:00

En tiedä tarkalleen mitä ainetta laseissa käytetään. Saat tuskin mistään aivan samaa ainetta. Silmälasikaupoista saa kuitenkin sellaista geeliä, mitä käytetään huurustumisen estoon. Kysy kumminkin ennen ostoa, kestääkö se vettä. Itse olen käyttänyt tuota maskeihin ja laseihin (ei uimalaseihin). Pitää huurua pidemmänkin aikaa poissa.

Halvin metodi on tietenkin sylki. Sylkäisemällä laseihin huuru pysyy ainakin jonkin aikaa poissa.

18.11.2001 00:00

hammastahnastakin olen kuullut puhuttavan, tosin en ole kokeillut....

08.08.2003 18:02

Jos kyseessä on ikivanhat uimalasit (vaikka 4 vuotta), kannatan uusiin investoimista. Räkämälli kumpaankin linssiin ja huuhtelu auttaa jonkin verran (tätä samaa tekniikkaa käytetään myös sukelluksessa; ensin mällätään maski ja huuhdellaan, sit se on käyttövalmis).

08.08.2003 21:08

Jos en väärin muista on (hyvinvarustetuissa) urheilukaupoissa myytävänä 'huurustumisenestoainetta'. En kuitenkaan usko, että siitä on mitään hyötyä 10 vuotta vanhoissa laseissa. Uusista laseista kun suurin osa on käsitelty ko. aineella jo valmiiksi. Muistan myöskin kuulleeni huhun (?) ettei uimalasien sisäpintaa pitäisi itse hankailla pyyhkeillä tms. juuri tämän käsittelyn takia.

Koo
15.08.2003 14:15

Iisan Pepsodent-mallista en ole kuullutkaan!

Mä oon aikoinaan käyttänyt
huurustumisenestoainetta. Sitä kyllä löytyy, mutta ainakin mun laseista se perusvaha hävisi "kovan virran" vaikutuksesta ,-) ...
Vanhaan tuttu räkämalli siis käyttöön.

kirjaudu sisään jos haluat vastata