Miten reidet hoikemmiksi?

105790
8. maaliskuuta 2005 19:36

Mulla on ongelma. Nimittäin iso peppu ja PAKSUT reidet.
Tiedän kyllä, että osa paksuudesta johtuu rasvasta, mutta varmaan lihaksillakin on osuutta asiaan.
MITEN ON MAHDOLLISTA TREENATA ITSELLEEN KIINTEÄT KAUNIIT HOIKAT REIDET? Monesti näkee lihaksikkaita, mutta ihanan kapeita peppuja ja reisiä. Miten minä saan sellaiset? Harrastan spinningiä ja kuntosalia.Mitä enemmän fillaroin ja käyn puntilla, sitä enemmän kasvan. Lihakset ja läski vaan lisääntyy. Läski ei lähde päältä pois :(

Kuntosalilla teen mm. jalkakyykkyä ja askelkyykkyä tanko niskassa. Pitäisikö jalkojen punttitreeni unohtaa kokonaan? En kuitenkaan halua löllöjalkoja.
En voi juosta jalkojen rasitusvamman takia, mutta kaikkea muuta aerobista voin harrastaa.
Neuvokaa mua pliis. Haluaisin mennä kesällä hietsuun, ilman että täytyy hävetä itseään. Mitat on 171cm ja 67kg.
Miten monilla on niin kauniit kiinteät käsivarretkin. Itse nostan 6-7kg puntteja, käsivarret kyllä kasvaa, mutta pysyy löysinä rasvan ansiosta.

Kiitos jo etukäteen suuresti neuvoista. Ne todella tulevat tarpeeseen.

Vastaukset: 19

09.03.2005 07:14

"Monesti näkee lihaksikkaita, mutta ihanan kapeita peppuja ja reisiä. Miten minä saan sellaiset?"

Hyvillä geeneillä. ;-)

Eli kaikki eivät voi saada niitä ihanan kapeita peppuja ja reisiä, vaikka kuinka haluavat.

Mutta toki voit yrittää kovasti. Jos haluat laardia vähentää, niin sinun pitäisi tietysti syödä nykyistä vähemmän. Toisaalta jos innostut liikaa laihduttamaan, silloin voivat kadota myös lihakset ja sitä myötä reisien muodot.

Luulenpa, että tarpeeksi pitkäjänteinen ruokavalion rukkaaminen mahdollisimman terveelliseksi, sopivasti aerobista ja oikeanlaista punttitreeniä voisi saada sinut ainakin lähemmäs tavoitettasi.

Ja ole ylpeä jaloistasi, sillä monet bodarit haluavat lihaksikkaat jalat. ;-)

09.03.2005 08:23

Niitä jo lihaksikkaita reisiä voipi olla hieman vaikea saada kapeiksi. Läskin määrään voi tietysti vaikuttaa liikunnan ja ruokavalion avulla, ihan varmasti. Ja onneksi me kaikki ei olla ihan samanlaisia. Etsi itsestäsi mielummin niitä hyviä piirteitä, niin tulee parempi mieli :-).

T. Paksureisinen ja ylpeä niistä ;-)

Ki
09.03.2005 09:07

Oletko koittanut spinningiä aerobiseksi. On aika paljon pehmeämpää kuin juoksu, mutta kiristää jalkoja mukavasti.

09.03.2005 10:54

Treenaa takareisiä. Ne luovat vaikutelmaa kapeista reisistä, sillä eivät lisää leveyttä vaan syvyyttä.

09.03.2005 13:25

Niin, siis unohdin mainita, että harrastan juuri sitä spinningiä ja kesäisin muutenkin pyöräilyä.
Ja kyllä. Kyllä ne vaan on oikeastikin mahdotooman paksut ja lölleröt.

Mutta sitä vaan mietin, että kannattaako muuttaa jalkojen punttitreeniä? Ryhtyä tekemään askel- ja jalkakyykyt ilman painoja ja pidentää toistoja? (nyt 3*10-12)

09.03.2005 13:35

No jos ne jalat on lölleröt ja niissä on ylimääräistä rasvaa, niin siitä pääsee eroon dieettaamalla.

"Ryhtyä tekemään askel- ja jalkakyykyt ilman painoja ja pidentää toistoja? (nyt 3*10-12)"

Niin siis minkä takia? Koita nyt pitää kiinni niistä jo olemassaolevista lihaksista kovalla treenillä ja vähentää rasvan määrää. Kuitenkin suurin ongelma reisiesi/puskurin paksuudessa on rasvan määrä, ei lihakset.

09.03.2005 14:13

Paksureitisenä minua kiinnostaa kuinka paksut reidet sinulla sitten on? Minä olen sinua yli kymmenen senttiä lyhyempi ja jotakuinkin samanpainoinen. Salitreenillä olen saanut reisistäni kiinteämmät vaikkeivat ole kaventuneetkaan.

09.03.2005 14:19

Kyllä kai se löllö johtuu läskistä eikä lihaksista. Koita sulattaa sitä - hipihiljaa.

Jos olet runsasmuotoinen, niin ole reilusti sitä. Korosta lihaksikkuutta, hanki pattia ylävartaloonkin. Ei kaikkien tarvi olla pikkupeppuisia rääpäleitä.

09.03.2005 15:48

Jos on tanakkareitinen ja leveälanteinen, ei kyllä millään ilveellä muutu solakkajalkaiseksi ja kapealanteiseksi, jota ns. pieni peppu usein edellyttää.

Rasvakerrosta kannattaa ohentaa maltillisella, mutta sitkeällä diettaamisella (--> ei liian suurta kalorivajetta), mutta saattaisi olla fiksua myös tehostaa ylävartalon treenausta salilla. Jos yläkroppa kasvaa, alakroppa näyttää pienenevän. Siis optista harhaa, mutta toimii.

09.03.2005 16:42

Kotimaisilla naisillahan se rasva kertyy enimmäkseen tuohon reisiosastolle. 171 pituuteen nähden on ihan turvallista pudottaa 7-8 kiloa, joka taatusti tuo ne kovalla vaivalla treenatut lihakset paremmin näkyville.

Hidastahan se tietysti on, mutta kesäksi voisi vielä ehtiä.

Minun mottoni on kyllä, että "mieluummin sitä nättejä naisia katselee kuin itseään peilistä". Että tartteeko sitä nyt jotasin uimarantaa varten niin kauhiasti pingottaa...

09.03.2005 17:46

Sitäpaitsi jos ensi kesä on yhtä lämmin ja vähä luminen kun edellinenkin, ei biitsillä tarvi paljon näyttäytyä. :( Ja jos tähän urotekoon pystyy voi kunnon lämmittävästä rasvakerroksesta olla pelkästään hyötyä.

09.03.2005 18:23

Mulla on kyllä reidet kaventuneet ja kiinteytyneet kun olen tehnyt jalkaliikkeitä aina vaan suuremmilla painoilla. Enkä aerobista harrasta nyt talvella juurikaan. Mittani on suhteessa samat kun sulla, -5kg -5cm, ja olen suht tyytyväinen ulkonäkööni.

09.03.2005 18:36

Pieni kertaus, lihas voimistuu ja kasvaa kun treenaat salilla. Läski lähtee diettaamalla
-> miinuskalorit. Aikas yksinkertaista, eikös :). Ja mitä tulee kiinteytykseen, sitä ei ole. On se kiva sana, on.

BTW, spinnailen aikas paljon ja reiteni on vahvat ja isot siitä huolimatta. Treenaan tosin myös salilla aika paljon.

17.03.2005 15:36

Millaisilla painoilla treenaatte salilla jalkoja?
Itse teen jalkakyykkyä, askelkyykkyä ja maastavetoa niin isoilla painoilla kuin jalksan. Toistot: 3*10.

Pitäisikö pienentää painoja, esim jalkakyykkyyn 20kg ja askelkyykkyyn 10kg?

Vai onko parempi vaan tehä isot painot lyhyet sarjat?

Vai pienemmät painot ja pidemmät sarjat?

Eos
17.03.2005 15:58

Ei pidä pienentää painoja. Toistomäärä on ihan kohtuullinen tuolla tavalla. Kiinteyttävänä toistomääränä pidetään 10-15 toistoa. 10 on toistomääränä hypertrofinen, mutta se tarkoittaa tietysti samalla suurempia lihaksia ja kiinteämpiä reisiä.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että salilta kannattaa hakea voimaa reisiin. Voimasta saa nauttia sitten spinningissä. Unohda se hoikkien reisien tavoittelu. Olemme kaikki eri muotista eikä jokainen voi omistaa pitkiä hoikkia reisiä, vaikka kuinka haluaisi. Treenaa treenin vuoksi, älä pelkän laihtumisen.

18.03.2005 01:11

Kannattaa vaihdella treeniä usein ja muutenkin harrastaa monipuolisesti eri lajeja. Lihaksesi kehittyvät siten eri tavoin, joten saat omalle kehotyypillesi ominaiset, mutta kuitenkin urheilulliset lihakset. :D

18.03.2005 07:53

no niin pitääpä panna omakin lusikka sekaan=).
ensinnäkkin paljon spinnaavana olen huomannut et sehän se kasvattaa näitä reisiä, ainakin minulla.
Itellä myös menossa parhaillaan paksujen jalkojen ja suuren pepun treenaus kapeemaksi.
Ja neuvoisin suakin että treenaa vain niillä suurilla painoilla ja nosta salilla niin paljon ku lähtee =) ja muista myös syödä mutta oikein eiköhän ala tulosta tulemaan. Ja sitten siitä aeroobisesta, kokeile ihmeessä jotain muutakin ku pyöräilyä.

08.07.2009 15:18

Nyt kaikki lihasta pelkäävät naiset huomio!
Yleinen uskomus/pelko naisilla on, että kun he käyvät punttisalilla heistä tulee isoja ja maskuliinisia.
Totuus: Lihas menee seitsemän kertaa pienempään tilaan kuin läski.
Eli, jos naisena onnistut hankkimaan vuoden aikan 2 kiloa lihasta (joka on muuten maksimi, mitä nainen voi "puhtain jauhoin" hankkia) menee se seitsemän kertaa pienempään tilaan kuin 2 kiloa liikakiloja. Ihan turhaan siis mietitte, jos niitä reisiä haluatte pienentää, että teettekö kyykkysarjoja 20kg:lla vai 30 kg:lla...ne eivät kasva, ne pienenevät sitä mukaa kun läski korvautuu lihaksella. Ilman erittäin tarkkaa ruokavaliota ja laskelmoitua ohjelmaan kellekään naiselle ei "vahingossa" ilmesty bodyfittnes vartaloa.. Joten turha huoli pois ja rautaa niskaan.:)

08.07.2009 22:08

Totta turiset, koko kroppa pienenee sitä mukaan kun rasva palaa lihaksen päältä pois. Toki jos lihasmassa kasvaa ja rasva% pysyy samana tai nousee, niin luonnollisesti myös reiden ympärysmitta kasvaa.

Vahingossa lihakset eivät kuitenkaan kasva, se on varmaa se ja lihaksen kasvatus on tosiaan ihan älyttömän hidasta touhua. 2kg lihasmassaa/vuosi levitettynä ympäri kehoa ei räjähdysmäisesti kasvata mitään ympärysmittoja. Rasvamassan kasvua voi toki tulla/vuosi järjetönkin määrä ja sehän näkyy ympärysmitoissa.

kirjaudu sisään jos haluat vastata