Keho ist tot?

105564
4. maaliskuuta 2005 21:16

Jotta nyt saatais vähän eloa tähän Kehoon, niin kertokaa nyt rakkaalle tyttölapselle, notta mitä kannattais tarjota ylioppilasjuhlissa? Mitä te haluaisitte syödä?

Musta tulee ensi keväänä ehkä ylioppilas, ja ajattelin stressata tällaisilla asioilla jo nyt.

Vastaukset: 100

04.03.2005 21:17

Ai niin. Tietenkin jokainen teistä on lämpimästi tervetullut meille 4.6.2005 kaffittelemaan :-)

04.03.2005 21:21

Tuulihattuja. Joissa on suolaista täytettä, vaikkapa juusto-kinkku-omena. Namskis.

04.03.2005 21:35

Tuulihattuja.../drool/ /sweet/

Lettuja eri täytteillä; voileipäkakkua /drool/; cocktail-karjalanpiirakoita erilaisilla värikkäillä levitteillä; kana-pasta-kasvis-salaattia, tomaatti-tuoremozzarella-basilika-salaattia yrttiöljykastikkeella; parmankinkkua, parmesania, täytettyjä oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, melonia (leikkeleosastolle)...

/drrooooool/ Serkun häissä oli italialainen menu, jossa alkupaloina noita viimeksimainittuja aineksia. Ihmettelin, miten niin yksinkertainen voi olla niin taivaallisen hyvää! :D Seurana oli vielä grissinejä, jotka oli jotenkin maustettu...

04.03.2005 21:41

Eli siis Manki tulee ainakin juhliin? :-D

05.03.2005 10:53

Nykytahdilla olen varmaan töissä. Minä olen aina töissä. :(

05.03.2005 15:28

Eipä sitä ruuilla niin väliä, jos vaan juomatarjoilu pelaa.. ;) Eikä juomienkaan kanssa tarvi niin hifistellä, vaan ihan pelkkä raaka viina uppoaa suomalaiseen kuin suomalaiseen. Sopivan rento juhlatunnelma on taattu ja kaikilla on mukavaa. :-)

Mutta jos jotain syötävää pitäisi olla, niin itse ainakin diggailen voileipäkakuista. Niihin kun voisi piilottaa jotain ihan ruokaisiakin elementtejä ilman että herkkusuisimmat ipanatkaan alkaa nitisemään. Kunhan nyt ei liiaksi aleta ortoilemaan. :)

Eos
05.03.2005 15:41

Minä olen puolestani (pullantuoksuisena äitinä)aina niin ihanien korvapuustien kannalla. Ne maistuvat yleensä kaikenikäisille vieraille. Vielä kun muistaa leipoessa käyttää punaista maitoa ja voita. Tietysti rinnalle suolaista ja pakollinen täyttäri. Juhlissa ei ortoilulla ole sijaa. Paskahiilarit ja rasva kunniaan.

05.03.2005 16:24

Karjalanpiirakoita, raikas hedelmätäytekakku... Nam nam!

j_b
05.03.2005 16:44

-Karjalanpiirakat ja munavoi
-Erilaiset pasteijat; perinteinen jauheliha-muna, pizzapasteija ja sit minun lemppari kinkku-ananas-juustopasteija.
-Porkkanakakku
-Perinteinen mansikkatäytekakku

05.03.2005 18:02

Hillakakku sen ollu pittää! Paitsi että harvalla on hilloja pakkasessa. Täytekakku johon ei päälle mitään hyytelöitä, jos lapsi vieraita on tiedossa sekä useimmat vieroksuu hyytelöä. Jos oikeen ruoan tahdot tarjota niin lohikeitto ois aika bueno! Meidän perhekemuihin siitä on tullut perinne! Myös erilaiset salaatit on menevää kamaa, jos pääruokaa ei varsinaisesti ole, jonkin sortin makaronisalaatti voisi olla poikaa nälkäisellekkin vieraalle. Kahvit, sekä pikkuleivät (esim tulitikku), pullat sun muut tietenkin lisäksi :)

05.03.2005 18:49

"Hillakakku sen ollu pittää!"

Paitsi, että sitä ei voi syödä paljoa, kun on niin pirun imelää. Hillakakkua itsekkin mietin kun hedelmäkakkua ehdotin, huonoja muistoja, kun syönyt liikaa :D

05.03.2005 18:59

Yök yök yök! Ihan kamalia ehdotuksia.

Sen tiedän jo valmiiksi, että kermakakkua mun juhlissa ei syödä: se on niin pahaa kun olla ja voi.

Voileipäkakku on myöskin pahaa, mutta teistä niin moni tuntuu siitä tykkäävän, niin ehkä sitä voisi pari satsia tehdä.

Eos tulee meille tekemään korvapuustit, hyväkiitos :-)

Hedelmätäytekakku on hyvä ajatus, mutta hedelmäsalaatti voi olla vielä parempi. Ainakin juhlakalun herkkua !

Lohikeitto on myöskin pahaa kuten kaikki muutkin keitot.

Porkkanakakkua ei syödä, vaikka porkkanoita meillä onkin, mutta se on pahaa!

Tulitikkua voi olla vaikea syödä, mutta ne olisi tietenkin edullisia..

Voitteko seuraavaksi ehdottaa jotain HYVÄÄ?

Seuraavaksi voi muuten antaa ehdotuksia yo-asusta ja jatkokoulutuspaikoista.

Optometria ja OKL kiinnostaa, mutta molempiin on vaikea päästä. Pitäisi keksiä joku varma nakki.

05.03.2005 20:04

"Yök yök yök! Ihan kamalia ehdotuksia. "

Aina yhtä mukavaa olla avuksi :)

Ootkos white ajatellut, että kun juhlat järjestää niin voi olla ihan hyvä ajatella niitä vieraitakin, että kaikkea ei tarvitse itse syödä?

05.03.2005 20:26

"Ootkos white ajatellut, että kun juhlat järjestää niin voi olla ihan hyvä ajatella niitä vieraitakin, että kaikkea ei tarvitse itse syödä?"

Naurettavaa, tommonen epäitsekkyys on *niin* passé, ettei mikään. Vitut vieraista, niitten homma on ihailla juhlakalua.

Ja mämmi on aina hyvää juhlaruokaa.

Eos
05.03.2005 20:30

Voin tullakin, mutta ei siinä puustien leipomisessa mitään ihme kikkoja tarvita. Hyvät ja sopivan lämpimät raaka-aineet ja tarmokasta taikinan vaivausta ja ilmojen pois puristelua :-) Itse teen aina jättiläistaikinan, jotta puusteja riittää mahdollisiin juhliinkin, vielä senkin jälkeen kun pullat ovat uunituoreina tuoksuneet herkulliselle ja houkutelleet paikalle omat lapset, omien lasten kaverit, naapurit ja naapureiden lapset.

Mun suosikkeihin kuuluu kyllä myös sellainen suklaatäyttäri (taikina esim unelmatorttupohjan ohjeella) jonka täytteeksi tulee kerma-rahka-persikka -seos. Koristella voi sitten miten haluaa. Mutta mansikkatäyttäri on varma menestys ja voithan aina kuoria omasta palastasi kermat pois.

Hillat on ikäviä, kun niistä jää niitä siemeniä hampaankoloihin.

05.03.2005 20:31

"Ootkos white ajatellut, että kun juhlat järjestää niin voi olla ihan hyvä ajatella niitä vieraitakin, että kaikkea ei tarvitse itse syödä?"

Naurettavaa, tommonen epäitsekkyys on *niin* passé, ettei mikään. Vitut vieraista, niitten homma on ihailla juhlakalua.

Ja mämmi on aina hyvää juhlaruokaa.

05.03.2005 20:32

Hyvät jutut vaan paranee kun ne kerrotaan uudelleen..

05.03.2005 21:24

Ei, kun minä haluan sellaiset juhlat, jossa tarjotaan vain omasta mielestäni hyviä suuhunpantavia.

Vanhojentanssit meni useasta eri syystä täysin pieleen, joten olen päättänyt, että yo-päivästä tulee täydellinen.

Ja tietenkin: jos ei vieraat tykkää mun tarjoamista pöperöistä, niin saanpa sitten syödä itse enemmän! :-)

Sitä paitsi. Suostuin jo tekemään voileipäkakkua!

06.03.2005 10:23

"hyviä suuhunpantavia"
Mmmm.

"olen päättänyt, että yo-päivästä tulee täydellinen"
Täydellinen. Huh. Aika paha rasti, toivottavasti et pety.

06.03.2005 10:35

Mun yo-päivä oli helvetillisen kuuma. Kaikki lakitettavat hikoilivat järjettömästi odotellessaan lakitusvuoroaan. Siitä oli täydellisyys kaukana, kun porukka pokkaili kainalot ja selkä märkänä, meikit valuen. Tarinan opetus on se, että kaikkeen ei onneksi voi vaikuttaa. Tai sitten se, että pitää laittaa tarpeeksi vähän vaatetta päälle...

06.03.2005 14:18

Tuostahan opittiin vain se, että meikkejä ei kannata käyttää.
Ne tekee muutenkin usein kauniistan ruman!

06.03.2005 14:22

Ja vaatteissa ihan sama juttu!

j_b
06.03.2005 14:28

Tervetuloa minun syntymäpäiville pitämään hauskaa ja nauttimaan. Tarjolla mm. oikein kermaista täytekakkua, porkkanakakkua, erittäin hyvää voileipäkakkua ja kaiken kruunaa kirkas lohikeitto.
Kaikkea hyvää, joista MINÄ pidän...

06.03.2005 17:52

Okei. Tulen, jos saan tuoda omat eväät mukaan!

Älkää nyt kaikki nälvikö mua.
Vanhojentanssit oli mulle tarpeeksi traumaattinen kokemus, joten teen kaikkeni, että yo-päivästä tulisi edes vähän parempi, jos täydellistä ei saa odottaa.

Mutta ehdotuksia pukuvaltintaan ja jatkokoulutukseen?

06.03.2005 18:12

Miten vanhojentanssipäivän voi muuten pilata kuin, että tanssipartneri olisi sairaana?

"Älkää nyt kaikki nälvikö mua. "

Miten niin nälvikö? Milloin joku on sinua nälvinyt? Ettet vain tuntisi syyllisyyttä liian tylyistä kommenteistasi ja kuvittelisi nämä nälvimiset..?

"Mutta ehdotuksia pukuvaltintaan ja jatkokoulutukseen?"

Pukeudu lampaantaljaan ja hakeudu emäntäkoulutukseen.

06.03.2005 18:50

Kyllä esmes mun yo-juhlat olis olleet paljon tyylikkäämmät jos kaikki olis ollu nakuina. Ne oli 80-luvulla ja silloin käytettiin valitettavasti 80-luvun releitä. Sitä kiiltokuosisten porkkanahousujen säihkettä ja semivogueiden suhinaa...

06.03.2005 19:18

Valokuvia kehiin, kiitos.

06.03.2005 19:21

Ja mun yo-juhlissa rehtorin mies vittuili mulle, kun mulla oli pitkät housut eikä kukkamekkoa. Ihme meininkiä.

06.03.2005 19:25

"Miten vanhojentanssipäivän voi muuten pilata kuin, että tanssipartneri olisi sairaana?"

Kyllä niitä tapoja vain löytyy.

06.03.2005 19:26

Ja muuten mitkä tylyt kommentit?

06.03.2005 19:51

"Kyllä niitä tapoja vain löytyy."

Veikkaus: tanssipartnerisi oli niin humalassa ettei erottanut tangoa valssista? ;-)

06.03.2005 20:05

Ei onnannut :-)

Ei se tullut edes jatkoille.

06.03.2005 20:21

Veikkaus: olit itse niin humalassa ettet erottanut tangoa valssista? ;-)

"Ei se tullut edes jatkoille. "

Vai oliko tuo se syy?

06.03.2005 20:32

Väärin meni sunkin arvaus :-)

Ei ollut sekään se syy.

Te voitte mun puolesta arvailla vaikka lopun elämäänne. Lupaan sanoa, jos joku arvaa oikein, mutta itse en sitä sano, nimittäin osasyyllinen saattaa toisinaan lukea näitä keskusteluja, ja etsii nimenomaan Whiten tekstejä.

Mutta voitte myös lopettaa arvailun jos tahdotte! :-)

06.03.2005 20:35

Eli siis se, että vanhojenpäiväni oli painajaismainen, johtui useasta eri syystä.

Vitsi kun keksisi kirjoittaa kaikki samaan viestiin, mutta olen hämäläisen ja pohjalaisen sekoitus, joten joskus aivot toimii hieman hitaasti.

Parempi myöhään kun ei milloinkaan.

Voiko muuten pankkilainaa saada, jos ei ole paljon tuloja?

Kuus tonttua pitäisi ylimääräistä saada näin alkuun.

06.03.2005 21:01

'Kuus tonttua pitäisi ylimääräistä saada näin alkuun'
Hui kauhea, ei kai ne täydelliset yo-juhlat niin paljoa maksa?!
Yo-juhlista on niiiin kauan, mutta valmistujaiset on tuoreessa muistissa... Keskity juomapuoleen, vieraat viihtyy ja kaikki ruoka kelpaa taatusti ;)

j_b
07.03.2005 07:56

"Voiko muuten pankkilainaa saada, jos ei ole paljon tuloja?"

Kannattaa tietenkin mennä pankkiin ja kysyä ko. asiasta. Yleensä kyllä pankit vaatii edes jonkinlaista säännöllistä tuloa, jos aikoo lainaa heiltä pyytää. Kulutusluotton saa nykyään aika "heppoisin" perustein, mutta ei niissäkään luottolaitos mahdotonta riskiä ota...

"Mutta ehdotuksia pukuvaltintaan ja jatkokoulutukseen?"

Mitähän ehdottaisin jatkokoulutukseski? Pitäisi ehkä tietää hieman mistä pidät/tykkäät, jottei tule taas vastaukseksi YÖK YÖK YÖK yms.

Pukuvalintaan: Ylioppilaat (naiset) näyttää aina hyvälle. Olkoon päällä mitä tahansa.
Tai sit ei mitään.. ;-).

j_b
07.03.2005 08:07

jep jep.. maanantai aamu ja "muutama" kirjoitusvirhe...

07.03.2005 09:23

Ei taida olla kovinkaan hedelmällistä kysellä täältä ventovierailta ihmisiltä koulutusvinkkejä /miettii/...

Saattaisi olla järkevämpää punnita omia kykyjään (vahvuudet+heikkoudet) suhteessa kiinnostuksenkohteisiinsa. Eli miettiä minkälaiset hommat/tehtävät kiinnostavat ja sitten mahdollisimman realistisesti miettiä, onko omat ominaisuudet sellaisia, että niistä koulutuksen kautta voisi kehittää tällaiseen työhön sopivia.

Mieti aluksi vaikka muutamia kiinnostavia aloja ja tutki esim. netistä, millaisia ja minkätasoisia koulutusvaihtoehtoja näille aloille on olemassa. Ja sitten täyttelet hakupapereita sen mukaan, oletko täysin käytännöntyö- vai teoriaorientoitunut tai jotain siitä väliltä.

Ja sitä paitsi ei kannata ottaa ihan suurensuurta stressiä tästäkään asiasta, koska koulutusohjelmaa/pääainetta/alaa voi aina vaihtaa, jos huomaa tehneensä virhevalinnan. Tai jos intoa riittää voi vaikka opiskella useamman ammatin :)...

07.03.2005 09:27

joka kunnassa on yleensä mahdollista päästä tapaamaan ammatinvalinnanohjaajaa tai vastaavaa. Itsekin kävin joskus saman ongelman edessä painiessani...

Tosin en siitä juurikaan hyötynyt, koska vastaukseksi sain suunnilleen sen saman, jonka jo tiesin: haluan kirjoittaa ja lukea :D.

Mutta sainpa täytellä muutamat kaavakkeet ;)

07.03.2005 10:29

Baby blue:
Se raha ei tulisi yo-juhliin. Ostaisin sillä hevosen.

Jb:
Antaakohan ne pankin jäsenille yhtään helpommin lainaa? Aikoinani kauhean suuren jäsenmaksun maksoin ja kuvittelin hyötyväni siitä jonain päivänä. Olisikohan nyt se päivä..?

Ja kysyin siksi ammatinvalintavinkkejä, koska kuvittelin saavani teiltä aikuisilta kertomusta omasta alasta: niistä hyvistä ja huonoista puolista.

Tiedän jo kaksi alaa, jolle haluaisin, mutta sisään pääsee vain pieni prosentti hakijoista (esim. optometriaan on yleensä 500-600 hakijaa ja tänä vuonna sisään otetaan 20) ja haluan varmistua, etten ole ensi vuonna tähän aikaan sormiani pyörittelemässä jossain rapakossa.

Vinkkejä saa edelleen antaa. Se on sitten minun ongelmani, sanonko niille yök yök vai naminami. Onko teillä niin heikko itsetunto, ettette kestä sitä, kun ideastanne ei pidetä? ;-)

Mutta pidän ihmisistä ja asiakaspalvelusta. Rakastan sitä, kun saan antaa tietoani joillekin muille. Hevoset kiinnostaa tällä hetkellä eniten, mutta niiden elättämisellä ei ehkä itse elä.

Sairaanhoitajaksi en halua, koska pelkään neuloja ja verta.

Sellaiseen ammattiin en voi ryhtyä, missä täytyy olla yövuorossa. Henk.koht. syyt.

JR.K: Ammatinvalintapsykologilla ramppasin koko viime syksyn, tuloksetta.

Mä olen näköjään ongelmatapaus, mutta silti kuvittelen saavani Kehosta apua ongelmaan. Teissä on sitä jotakin.... ;-)

Nyt täytyy mennä lukemaan kirjoituksiin, että pääsisin sinne kouluun, minne oikeasti haluan...

07.03.2005 11:00

"Se raha ei tulisi yo-juhliin. Ostaisin sillä hevosen."

Ei noi ole toisiaan pois sulkevia. Hevosesta saa hyvää metukkaa juhliin.

HTH

07.03.2005 11:56

"Sellaiseen ammattiin en voi ryhtyä, missä täytyy olla yövuorossa. Henk.koht. syyt. "

Muutut vampyyriksi? Ihmissudeksi? Eikun sehän olikin vain täydenkuun aikaan... Hmm...

07.03.2005 12:04

Jos olis vampyyri niin silloinhan just haluais olla yövuorossa, ne kun eivät voi liikkua ulkosalla päiväsaikaan.

07.03.2005 12:51

"Jos olis vampyyri niin silloinhan just haluais olla yövuorossa, ne kun eivät voi liikkua ulkosalla päiväsaikaan."

Harvempi päivätyöntekijä liikkuu ulkona päiväsaikaan, kai. Ainakin itse istun kiltisti kuutiossani aamuhämärästä illanpimeyteen. Jos olisin vampyyri niin tämän jälkeen voisi lähteä metsästämään. Yövuorossa saattaisi työkaverit ihmetellä ulkonevia kulmahampaita jotka eivät takuulla liikoja luottamusta herätä.

07.03.2005 12:58

Juu, mutta kyllä se päivänvalo helposti löytää sinne kuutioonkin. Eikä vampyyrit muutu samallalailla vampyyreiksi pimeän tullen kuin esimerkiksi ihmissudet, vasta sitten kun ne alkavat saalistaa niillä tulee vampyyrinaama päälle.

07.03.2005 13:05

Voiko vampyyri suojautua jotenkin päivänvaloa vastaan nykyaikana? Vaatteilla, aurinkolaseilla, voimakaskertoimisella aurinkovoiteella?

07.03.2005 15:32

Älä osta hevosta!

Sen lisäksi, että se vaatisi sen kuusdonaa nyt, vaatinee se jatkuvaa ylläpitoa. Jonka seurauksena maksat lainaa ja ylläpitoa, ja huomannet, että tämäpäs taisi olla kallis tikki. Vanha neuvo, että mitään, mitä ilman tulee toimeen ei kannata ostaa, pätenee tässäkin. Ainakin velkarahalla toimittaessa.

Mutta jos se koni on pakko saada, niin mieti kuinka saisit sen avulla sen verran tuloa, että se kattaisi ne lainakustannukset ja ylläpidon... täten saattanet huomata, että harrastuksesta kehkeytyy sinulle mieluisa työ...

07.03.2005 15:40

"Juu, mutta kyllä se päivänvalo helposti löytää sinne kuutioonkin."

Tähän kuutioon ei aurinko paista ellei joku räjäytä kattoa ja ylempää kerrosta pois.

"Eikä vampyyrit muutu samallalailla vampyyreiksi pimeän tullen kuin esimerkiksi ihmissudet, vasta sitten kun ne alkavat saalistaa niillä tulee vampyyrinaama päälle."

Et voi tietää... Ja sitä paitsi ihmissudeksi muututaan täysikuun valossa /=P/

"Voiko vampyyri suojautua jotenkin päivänvaloa vastaan nykyaikana? Vaatteilla, aurinkolaseilla, voimakaskertoimisella aurinkovoiteella? "

Uskoisin näin. Kyllähän niilläkin tapahtuu evoluutiota niin eiköhän jonkinasteista sopeutumista valoon tapahdu.

Tuli mieleen, kun kerran kesällä olin tiskaamassa eli orjuutettavana yksissä häissä. Morsian oli niin voimakkaasti yliherkkä auringonvalolle, että hääjuhlissa hän istui miehensä kanssa pimeän aitan pimeässä nurkkauksessa. Tämä tietenkin herättää kysymyksen, että mikseivät he menneet naimisiin esim. talvella, kun aurinko ei paista... Jospa hän olikin vampyyri!

07.03.2005 16:13

"Ja sitä paitsi ihmissudeksi muututaan täysikuun valossa"

Niin, kolmena yönä. Juuri ennen täysikuuta, kun se on ja sitten yhtenä sen jälkeen. Ja muutos tapahtuu kun aurinko on laskenut, eli varsinaisesti kuun *valolla* ei ole vaikutusta asiaan.

Se morsian oli ihan tasan vampyyri. "Aurinkoallergia", my ass.

07.03.2005 16:17

"Mutta jos se koni on pakko saada, niin mieti kuinka saisit sen avulla sen verran tuloa, että se kattaisi ne lainakustannukset ja ylläpidon..."

Tässä kohtaa se metukka just astuu kuvioihin. Ne on kalliita ne kestomakkarat, niistä saa hyvin pätäkkää.

"täten saattanet huomata, että harrastuksesta kehkeytyy sinulle mieluisa työ..."

Niinpä. Ja bonuksena vielä voi käydä nakkelemassa niitä joutilaita hummanpäitä kunnallispoliitikkojen ja vittumaisten naapureitten sänkyihin.

07.03.2005 16:23

"Tähän kuutioon ei aurinko paista ellei joku räjäytä kattoa ja ylempää kerrosta pois."

Niin. Ja ongelma on?

07.03.2005 16:51

"Niin, kolmena yönä. Juuri ennen täysikuuta, kun se on ja sitten yhtenä sen jälkeen. Ja muutos tapahtuu kun aurinko on laskenut, eli varsinaisesti kuun *valolla* ei ole vaikutusta asiaan."

Tästäkin on olemassa useampi koulukunta mielipiteineen.

"Niin. Ja ongelma on?"

Mikä ongelma? Kenellä? Elkää vain niitä minulle tuoko ratkottavaksi...

07.03.2005 17:57

Kaius, huippu kommentti tuo metukka juttu makeet naurut *thumbs up*.

White muista tarjota kinuskikakkua, mahottoman hyvvee...

vaatteeksi ehdottaisin valkoista jakkupukua. (tosin en tiedä minkänäköinen puku on mutta varmaan pätevä.)
Kouluja on monia, hakemuksia vetämään useempaan paikkaa, randomilla ja ilman....
Jopea lainatakseni "saapihan sitä kokkeilla, en tiiä toimiiko"

07.03.2005 18:12

Kaius on hauskempi kuin tynnyrillinen apinoita. Tai sitten se on apina jolla on tynnyri. Tai jotain.

"Tästäkin on olemassa useampi koulukunta mielipiteineen"
Voipi olla. Mä vaan satun olemaan oikeassa. Se on tietoa, beibi.

Asuksi mä ehdottaisin valkoista kukkakirjailtua hihatonta mekkoa Ralph Laurenin kevätkokoelmasta. Se on todella kaunis.

07.03.2005 18:13

Ja ammatiksi sopis ratsupoliisi.

07.03.2005 18:42

Ja hevosen ammatiksi sopis poliisiratsu. Se pääsisi varmaan jonkinlaisen ateriaedun ja työterveyshuollon piiriin, joka varmasti helpottaisi ylläpitoa.

07.03.2005 19:12

Ratsupoliisi olisi yksi unelma-ammatti, mutta sitten kyllä pitäisi olla kaksi heppaa. Toinen estetykki ja toinen poliisiratsu.

Tämä ostoehdokas olisi se tykki ja poliisiratsua en ole vielä edes katsellut.

Ja hevosen ostan, se on saletti. Ehkä en vielä hetkeen, mutta jonain päivänä ihan varmasti.

Tosin ratsupoliisina voisin olla kehno: vetäisin hevosella kuitenkin Kaivopuistossa passage- ja piaffeharjoituksia.

07.03.2005 22:14

Oho, täälläpäs on todellakin innostuttu ripsuttamaan ja rapsuttamaan, kopisuttamaan ja kolkuttamaan. Yksi kommentti kuitenkin pisti silmään pahasti:

"Juu, mutta kyllä se päivänvalo helposti löytää sinne kuutioonkin."

Niin että mitä? Et ole tainnut unaz koskaan nähdäkään oikeata cubiclea kun tuollaista puhut? Todelliseen cubicleen ei päivänvalo paista vahingossakaan, ainoat valonlähteet ovat vilkkuva loisteputki katossa ja kolme monitoria pöydällä.

07.03.2005 22:24

"Todelliseen cubicleen ei päivänvalo paista vahingossakaan, ainoat valonlähteet ovat vilkkuva loisteputki katossa ja kolme monitoria pöydällä."

Pehmo! Meidän karsinoissa vilkkuu monitorit.

07.03.2005 22:43

"Et ole tainnut unaz koskaan nähdäkään oikeata cubiclea kun tuollaista puhut?"

No enpä ole tainnut. Heh. Hienoa, että kukaan ei kuitenkaan kyseenalaista mun vampyyri- ja ihmissusitiettouttani...

08.03.2005 08:08

Fogedöbaut fuzzy logic, the next thing is buffy logic!

08.03.2005 08:46

Ihan näin vanhana tätinä sanoisin, että hanki hevonen vasta valmistuttuasi. Siskoni on ratsastanut vuosia, hänen kavereistaan ne, jotka hankkivat/saivat yo-lahjaksi hevosen ovat edelleenkin ilman jatkokoulutusta :( Hevosen ylläpito on tosi kallista, joten opiskelijan tulot eivät siihen riitä. Ainoa vaihtoehto on ollut siis töissäkäyminen ja kymmenen vuoden päästä kirjoituksista, kun hevonenkin on jo vanha ei oikein hanttihommat huvita. Eikä siitä hevosesta sieltä metukkatehtaalta kovasti rahaa saa.

Minun käsittääkseni ne poliisiratsut ovat valtion omaisuutta, eihän poliisit omilla autoillakaan aja työssään, ainakaan yleensä.

08.03.2005 08:55

Juu ei poliisinsedät ite niitä hevosia hommaa, mutta lohikeittoa joutuvat joskus syömään. Heppaa ei kannata ylppäri-ikäsen mielestäni hommata senkään täkia, että opiskelemaan lähtö on kuitenkin edessä ja omissakin asuttamisongelmissa on tekemistä, saati heposen. Samaten opintotuki suhtautuu melko rajoitteisesti tallimaksuihin.

Ylppäreihin päälle jotain minkä voi myöhemmin hyödyntää vaikka sukubileissä. Ei valkoista, jos tiedossa on kesähäitä. Paitsi jos ne on omat.

08.03.2005 09:02

"Hienoa, että kukaan ei kuitenkaan kyseenalaista mun vampyyri- ja ihmissusitiettouttani..."

Joo, ei sitä jaksa loputtomiin asti väitellä aiheesta jossa itse tietää olevansa oikeassa.

"Ylppäreihin päälle jotain minkä voi myöhemmin hyödyntää vaikka sukubileissä. "

Jep. Ite oon omaa ylppärimekkoani käyttänyt lähes kaikissa kissanristiäisissä noitten kekkereitten jälkeen. Kun kerralla hankkii hyvän puvun (itse teetätin mieluisen mallin mieluisesta kankaasta) niin se sitten kestää niin kauan kuin pukuun mahtuu.

08.03.2005 09:53

Hevosasiaan en ota suuremmin kantaa, heppahullu olin kyllä kersana, mutta heposta ei talliin tullut. Ehkä hyvä niin.

Mutta vaatetus. Varaudu kaikeen ja kaikenlaiseen ilmanvaihteluun. Taannoin itse päästessäni ylioppilaaksi muuttui monen viikon inkkarihelteet kaatosateeksi juuri sopivasti yo-päivänä. Kokemuksesta voin sanoa, ettei ole kiva kuivatella juuri niitä ainoita hepeniään haudalla käynnin jälkeen tuntitolkulla, villapaitaan sonnustautuminenkaan vieraiden tullessa ei ole kovin kivaa... Eli varakolttu tai muu varasuunnitelma B.

Ja tuo kolttujen ja muiden kierrätettävyys muissa sukubileissä on järkevä pointti.

08.03.2005 15:23

Minustakin kannattaa valita asu, jota voi hyödyntää muissakin juhlissa :)

Minäkin laittaisin ylppärikoltun päälleni, jos mahtuisin siihen vielä. Jostain kumman syystä ylöosan napit eivät mahdu kiinni, vyötäröltä ja lantiolta se kyllä on sopiva;) Ikä siis on tehnyt tehtävänsä.

08.03.2005 15:26

Täh? Kasvaaks daisarit iän myötä?

t: Confused in Åbo

08.03.2005 16:18

Kyllä ne kasvaa, jos rasvaprosentti kasvaa ;) ja sehän kasvaa kun ikää karttuu. Ja kun ovat tarpeeksi kasvaneet ne muuttuvat kärpäslätkiksi maan vetovoiman avustamana.

Ainakin suorittamissani mittauksissa (yksi koehenkilö) näin on käynyt, en ole vielä julkaissut tutkimustani missään hienossa kansainvälisessä lehdessä :D

08.03.2005 17:02

Hevosasiasta en tämän jälkeen kommentoi sen enempää.

Tekään ette tiedä, millä tasolla kilpailen ratsastuksessa, ette voi sanoa, kannattaako minun ostaa hevonen nyt vai myöhemmin.
En sanonut tätä millään pahalla, älkää vain loukkaantuko siitä!
Toki jokaisen mielipidettä kuunnellaan :-)

Todella hyvä pointti tuo yo-asun kierrätys. Kiitos siitä!

-tinsku-: Miten haudalla käyminen liittyy yo-päivään. Toki voi olla, että itsekin käyn 4.6.2005 mummani (joka kuoli viikko sitten) haudalla, mutta ei kai yleisesti mikään käytäntö ole käydä haudalla yo-päivänä? Vai käytitkö jotain vertausta, jota minä en blondina ymmärtänyt? :-)

Voi kun rinnat kasvaisivatkin vielä iän myötä. Tai ihminen kasvaisi pituutta! Mä halusin aina tulla 177-senttiseksi.

08.03.2005 17:20

Villi arvaus hauta-asiaan: joskus ylioppilaat laskevat kukkia sankarihaudoille. Olisko tinsku ollut tällaisessa mukana?

08.03.2005 18:16

Jeps, unaz keräsi pointsit.

Meilläpäin (siis Varsinais-Suomessa eräässä pikkukunnassa) ja myös täälläpäin, missä olen töissä (Hämeen perukoilla) on tapana, että tuoreet ylioppilaat käyvät jättämässä sankarihaudalle ruusun. Jotkut ehkä vievät myös esi-isovanhempiensa tms. haudalle.

08.03.2005 18:23

Sehän on TODELLA hieno tapa! Voi kun meilläkin täällä Pohjanmaalla (myöskin pikkukunta) tehtäisiin noin.

Mitäs muuten tarkoitit tuolla kohtalotoveruudella? :-)

08.03.2005 18:31

Jaa-a... ;)

Sanotaan nyt vain, että metrihukkapalana ei ole kauhean kivaa, kun on jatkuvasti keittiöjakkaran kanssa naimisissa.

08.03.2005 18:37

"Sehän on TODELLA hieno tapa! Voi kun meilläkin täällä Pohjanmaalla (myöskin pikkukunta) tehtäisiin noin."

Sinähän voit nyt aloittaa tekemään niin.

08.03.2005 19:04

Kävi mielessä sama: jostainhan kaikki trenditkin saavat alkunsa!

08.03.2005 19:57

Täh?

Selvennä!

j_b
08.03.2005 20:25

-t- tervetuloa takaisin :-)

Savossa päin on myös tapana käydä yo-päivänä isovanhempien ja sankarivainajien haudoilla. Ainakin minun suvussa ja ystävillä&tuttavilla...

08.03.2005 20:33

"Voi kun meilläkin täällä Pohjanmaalla (myöskin pikkukunta) tehtäisiin noin."

Joo, oishan se jo aika että Pohjanmaalaisetkin oppis vähän isänmaallisemmiks. Siellähän ne kuulemma isännät joutuu sitomaan innokkaimpia sivareita tukasta puuhun etteivät säntää Vaasaan jo ennenkö koulutus alkaa.

Ja sivistyneessä Keski-Suomessa, Viitasaarella, josta oli muuten kotoisin mm. suuri suomalaisuusaatteen sankari, Aurora-seuran perustajajäsen Henrik Gabriel Porthan, ylioppilaat kokoontuvat yhteiskuvaan sankarihaudalle.

"Männikkömetsät ja rantojen raidat, laaksojen liepeillä koivikkohaat..."

08.03.2005 20:40

Et sä voi olla ensiks "Confused in Åbo" ja sitten pelata Viitis-kortilla. Ei kahta ERI natiivikorttia saa käyttää samassa säikeessä.

08.03.2005 20:56

Voipa, koska kun tissiaihe mainitaan, saa siitä automaattisesti yhden ylimääräisen nativikortin.

Mmm... tissit...

09.03.2005 21:08

Mulla on sormet kipeät, koska tulin just ratsastamasta. (Ratsastin väärällä tekniikalla - en tee sitä enää koskaan tämän päivän jälkeen)

Kuulostaako kenenkään muun mielestä tuo lause härskiltä?

09.03.2005 21:10

Muuten..

kuka on tämä:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=masayards

Katsokaa kanava millä se IRC:aa!

10.03.2005 09:41

Tuollahan se kanavan perustaja taitaa ilmoittautua...

http://www.keho.net/?&m=keskustelu&part=read&start=20&cat=90&id=20291

14.03.2005 19:13

Kirjoitukset alkoi tänään.

Saas nähdä onko mun tarjoilustressi ollut turhaa; juhlia ei tarvikaan välttämättä järjestää :-D

14.03.2005 19:20

Toivottavasti et viittaa meikäläiseen... /pahasilmä/

Hitto, joko keho on irkissäkin? Huh heijaa...

15.03.2005 08:54

irkissä?

15.03.2005 08:55

no joo niin näyttää olevan ja menestys on huima :D

18.03.2005 14:25

Tää Keho on taas kuollut.

Mitenkäs saataisiin eloa?

Död.

Koska tulee taas Kummeleita?

20.03.2005 16:22

"Mitenkäs saataisiin eloa?"

Aletaan taas kirjoitteleen myös aiheen sivusta samalla ku joku postaa välillä aiheestakin, kinataan kaikesta typeristä aiheista ja v*ttuillaan toisillemme!

20.03.2005 17:17

No voi helkkari, rautalankaa! Chippi selaa nyt kyseisen ketjun sivulle seittemän, viestiin neljä, jossa hän kirjoittaa:

""Tein" juuri kanavan (irc, quakenet) #keho.net johon tarvitaan 4 henkilöä (ja kanavan pitää olla olemassa 6h), että saadaan botti sinne.

Eli ne jotka IRCin hallitsee niin eikun sinne vaan idlaamaan! :)".

Tämä tosin tapahtuu Chipin salaperäisellä viitosnikillä, jonka vain ovelimmat sherlokit saattavat rivien välistä (tai sieltä sivulta seitsemän) bongata.

21.03.2005 13:58

Inkeri:

Hyvä ajatus :-)

Miksi sulla on naisen nimi vaikka sä näytät ihan pojalta?

21.03.2005 19:59

Munhan kuuluukin näyttää pojalta, oonhan 12v.

Inkeri M. on selitetty täälä:

http://tinyurl.com/6e559

21.03.2005 21:31

Ookoo.

Mun White tulee valkoisesta.

Mä yritin vittuilua, mutta en kai sitten onnnistunut :-(

Perustan vielä jonain päivänä oman yrityksen (baarin), jonka nimi on Bar Blanco°

Ja blancohan on espanjaksi valkoinen, white on sama adjektiivi englanniksi. Tuo astemerkki on mieltymys nuoruusvuosilta.

Onko toivomuksia, mitä baarissa olisi tarjolla muuta kuin alastomia naisia?

Hinnat ovat tietenkin edulliset, mutta baariin pääsee vain yli 22-vuotiaat.
Omistaja ei pääse itse.

Muita toiveita?

21.03.2005 22:19

"Onko toivomuksia, mitä baarissa olisi tarjolla muuta kuin alastomia naisia?"

Nättejä lampaita ja kullattuja lypsyjakkaroita lainaksi.

22.03.2005 09:44

Hyvä ajatus!

Kuvaathan poronkin? :-)

PS. Mitä meinaat tehdä lampailla? Ethän ole eläimiinsekaantuja.... ?

22.03.2005 10:12

"Mitä meinaat tehdä lampailla?"

Riippuu siitä miten meillä lähtee Lambin kaa synkkaamaan.

"Ethän ole eläimiinsekaantuja.... ?"

Huh? You say it like it's a bad thing?

Miksi Uudesta-Seelannista tulee niin paljon kovia juoksijoita?

Nopeimmat kaverit saavat parhaan näköiset lampaat.

22.03.2005 10:36

Turussa on ihan kaikkee. Kuten Blanco niminen paari. Muistaakseni ei lampaita.

22.03.2005 10:43

"Muistaakseni ei lampaita."

Paska baari.

22.03.2005 21:14

Lumi

Kyllä niillä on kaikkea.
Täytyypi sitten perustaa Bar Blanco° vaikka Saksaan.

Guten Abend. Was möchten Sie?

Kaisu-poika:
Mä luulin, että sä olet naimisissa.

kirjaudu sisään jos haluat vastata