rannetuet?

1007-1001-1002
buffy
  • rekisteröitynyt: Jan 2002
13.01.2003 14:47

Luin jo pari vanhaa keskustelua rannesiteistä viime keväältä, joista oli jo apua, mutta varmistaisin vielä:
Minulla on itselläni toinen ranne melko kipeä, niin että siihen ei pysty kunnolla tukeutumaan. Ranne on oikutellut jo aiemmin, mutta nyt kun olen taas lähes kuukauden tauon jälkeen alkanut käymään salilla, niin ranteeseen on tullut patti. Patti on kämmenen puolella ja epäilen sen olevan jännetupintulehdus. Vaikka tuskin tilanne on vielä niin paha.
Eli kannattaisiko minun hankkia rannetuet vai vahvistuuko ranne harjoittelun myötä? Teen penkkiä 40 kilolla ja silloin ranteeseen ottaa pahasti. Punnerruksia en pysty tekemään ollenkaan.
Tiedän että jos on jännetupintulehdus, niin täytyy kättä pitää levossa, mutta vanhojen kokemusten perusteella se ei auta. Heti kun teen taas penkkiä, niin ranne kipeytyy uudelleen.
Onko jotain suosituksia minkälaiset rannetuet olisivat hyvät ja mistä niitä saisi ostettua?

0011-0001-0003
Lerssi
  • rekisteröitynyt: Jan 2003
13.01.2003 14:52

no siis rannetuet joko auttaa tai sitte ei..kannattaa kokeilla.. tiedän ihmisiä joilla on on ollut "patti" kämmenen puolella mutta se on hävinnyt tai jotain.. tai tuo sitten treenaamisen puutetta...Usko itseesi ei ole mitään pattia..

Wrangelta saa hyviä rannetukia.. jos ostat älä osta mitään halpoja..ne voivat olla huonoja..moi

0030-0004-0003
Mr.O
  • rekisteröitynyt: Mar 2002
13.01.2003 15:17

Käyhän näyttämässä rannettasi lääkärisedälle/tädille. Rannetuet helpottavat ranteisiin kohdistuvaa painetta erilaisissa nostavissa liikkeissä, mutta ei ne silti poista niistä mahdollisia vammoja.

1007-1001-1002
buffy
  • rekisteröitynyt: Jan 2002
13.01.2003 21:37

viesteistä. Mielessä on käynyt, että kävis lääkärissä, mutta ei viittis mennä turhaan vaivaan jos se ei ookaan mitään vakavaa.
Pitää etsiä, jos kaupassa tulis vastaan ne Wrangen tuet. Tai jotkut muut hyvälaatuiset. Ja voihan olla et tää tästä paranee omia aikojaan...

1007-1001-1003
Tigris
  • rekisteröitynyt: May 2002
13.01.2003 22:00

Vaiva on tuttu p.nostoajoilta, tempaillessa ja rinnallevedossa ranteet oli kovassa rasituksessa ja oikeaan käteen ilmestyi aika ajoin tuo patti. (Normaalissa salitreenissä se ei ole mua kyllä vaivannut, eli penkkiä ym. pystyy ottamaan.)
Multa ko. patti lähti aina itsestään pois, mutta muutamalta tutulta on jouduttu leikkaamaan, kun ei ole parantunut muuten. Samanlainen patti mulla tuli noihin aikoihin myös polvitaipeisiin, koska tärähdys painojen kanssa pohjaan oli aina niin voimakas.
Kannattaa anyways mennä näyttämään lääkärille jos ei ala parantua itsestään, mutta kokeile nyt ensin niitä rannesiteitä, niistäkin on isosti apua. Ja tee jotain korvaavaa liikettä penkille siihen asti kun saat ranteen paranemaan, ettei se pahene entisestään.

0010-0001-0003
Jones
  • rekisteröitynyt: Dec 2002
13.01.2003 22:27

Tee vaihtelun vuoksi penkkiä käsipainoilla. Siinä et pysty käyttää ihan yhtä suuria painoja, ja liike on varmastikin ranteelle hieman luonnollisempi.

0059-0001-0003
Jason
  • rekisteröitynyt: Jul 2002
13.01.2003 23:27

Minuakin vaivasi ranne lähes vuoden..mitään pattia siinä ei ollut, mutta tuli treenin vuoksi uskomattoman kipeäksi pidemmäksi aikaa.
Sitten ostin rannesiteet, eivätkä ranteet ole vaivanneet sen jälkeen KERTAAKAAN.
Eli kuten tuossa Mr. Olympiakin jo mainitsi, aikaisempia vammoja rannestitteet eivät paranna, mutta ehkäisevät varmasti vammojen uusiutumista ja uusien ilmenemistä..
Wrangen rannesiteet ovat todella laadukkaat.

1052-1003-1003
peppiina
  • rekisteröitynyt: Mar 2002
14.01.2003 18:47

Olen käyttänyt jo muutaman vuoden rannetukia eikä ne valitettavasti tunnu auttavan minun rannekipuihin. Kipu on vain toisessa ranteessa ja kun se ensimmäisen kerran tuli jouduin pitämään 3 kk taukoa koko yläkropan treenaamisessa. Lääkäri totesi vaan että jotain tulehdusta siinä oli. Sen jälkeen ranne on kipeytynyt aina säännöllisesti pari kertaa aina puolessa vuodessa, kaikki johtuu vaan mahd. isoilla painoilla =) revittämisestä. Harmi kun ei sitä nyt rauhallisestikaan osaa ottaa, eihän koko touhussa mitään järkeä olisi silloin. Toivottavasti sulle auttaa rannetuet, kannattaa koittaa, toinen on myös vetoremmien käyttö, itse ainankin tarvitsen niitä mm. ylätaljassa.

Sinun pitää kirjautua sisään, jos haluat vastata ketjuun.

Monta syytä liittyä jäseneksi

Artikkelit
Artikkeleita, tutkimuksia, henkilöesittelyitä, vinkkejä...
Ravinto
Ilmainen ravintoainelaskuri. Seuraa mitä syöt ja saa ideoita keho.netin reseptiarkistosta!
Keskustelu
Laadukasta ja asiallista keskustelua hyvinvoinnista.
liity jäseneksi