Etusivu > Keskustelu > Funktionaalinen harjoittelu sekä Crossfit > Voimaveto renkailla
19.11.2008
04:20
Voimaveto renkailla
18.06.2008 11:38Voimaveto renkailla

Väinö Lestelä
Onnistuin eilen ensimmäistä kertaa voimavedossa (muscle-up) renkailla. 8 kuukauden (hyvin lepsun) harjoittelun jälkeen. Olo oli kuin lapsella joka on oppinut ajamaan polkupyörällä. Ongelmana mulla oli tietysti se kääntövaihe, jossa jäin aina liian takakenoon, eli ylöstyöntö tuntui mahdottomuudelta.
Nyt jälkeenpäin liike tuntuu todella simppeliltä, ja ihmettelen mikä siinä oli niin vaikeaa. Ihan kuten Akonan sanoi, se on eniten päästä kiinni..
Mulla auttoi pari teknistä oivallusta.
1)Korjasin false-grippiäni: Ennen ranteet roikkuivat liikaa ilmassa, joten ote lipsahti heti liikkeen lähdettyä. Eli ranteet kunnolla renkaiden sisäpuolelle!
2)Tarpeeksi vauhtia leuanvetovaiheeseen. Jostain syystä en ottanut aikaisemmin niin paljon vauhtia kuin olisin voinut. Eli pää ei ollut kunnolla mukana. Kunnolla vauhtia ja veto loppuun asti, niin liike on helppo.
Yksi pointti on myös kääntövaiheen jälkeen puristaa rintalihaksilla käsiä yhteen, jotteivat renkaat karkaa sivuille, ja ylöstyöntö onnistuu helposti.
Upea liike, ja nyt on ranteet kipeät ja käsivarsia särkee. Pitää vissiin ottaa aluksi kevyesti ja totutella uuteen liikkeeseen. Onneksi pääsen kohta taas salille!
18.06.2008 21:36

Väinö Lestelä
Treenailin lisää voimavetoa, ja liike menee koko ajan nätimmin ja vähemmällä hukkaenergialla. Särkee kyllä käsissä pikkasen vedon jälkeen, varsinkin ranteissa ja olkavarressa... Onko muilla ollut samoja oireita alkuvaiheessa?
18.06.2008 22:00
akonan
kwaka kwaka kwaka mouliii
Mulla ei kipeytyny ranteet missään vaiheessa ja se olkavarsikin taisi olla kipenä vain ekan kerran jälkeen. Muista venytellä ;)
28.06.2008 16:46

Väinö Lestelä
Kävin tänään nykäisemässä "Naten", eli
Max kierrokset 20 minuutissa:
2 voimavetoa
4 käsilläseisontapunnerrusta
8 heilautusta 32kg kahvakuulalla.
Alussa vähän jännitti, miten ne voimavedot sujuu. Eva T oli tehnyt hikisesti 10 kierrosta, joten mä lähdin tavoittelemaan rauhallisesti jotain 4-5 kierrosta.
Nätisti tuli 10 kierrosta täyteen, ja 2:40 jäi kelloonkin vielä! Voimavedoissa taisi tulla kolme epäonnistunutta toistoa, muuten meni helposti.
Tein juuri noita voimavetoja silmälläpitäen aika rauhallisella temmolla, mutta ens kerralla menee ainakin 12 kierrosta. Kiva voittaa Twardokens edes yhdessä treenissä!
Hemmetin hyvä setti! 20 voimavetoa, 40 käsilläseisontapunnerrusta ja 80 heilautusta 32kg kuulalla 20 minuutissa on ihan hyvä saldo näin ekalle kerralle.
30.06.2008 07:34
akonan
kwaka kwaka kwaka mouliii
Tota olis kiva kokeilla! Kuulostaa hyvältä treeniltä! Ja kovan tuloksen sait aikaiseksi (vaikka kelloon jäi yli kierroksen verran aikaa o_O)! :)
Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.