Etusivu > Keskustelu > Harjoittelu > Suomen Valmentajien Valmentajaklinikka Special 16.5.-18.5.2008
01.12.2008
20:52
Suomen Valmentajien Valmentajaklinikka Special 16.5.-18.5.2008
21.05.2008 21:20Suomen Valmentajien Valmentajaklinikka Special 16.5.-18.5.2008
manki
Kyse on siis tästä seminaarikokonaisuudesta:
Itse olin lauantaina seminaarissa (17.5.) ja näkyihän siellä pari tuttua keholaistakin :D
Oliko paikalla muita keholaisia? Millainen ohjelma oli muina päivinä? Mitä mietteitä heräsi?
Luento-osuudet lauantaina eivät olleet ihmeellisiä, mutta treeniosuudet aivan huippuja. Tilattiin lauantain sessioihin liittyvä kirjakin (Training for Warriors: The Ultimate Mixed Martial Arts Workout) ja odotan sitä kyllä innolla.
21.05.2008 21:23
manki
Niin, sen verran vielä, että tuollahan tuli funktionaalisia harjoitteita parhaimmillaan. Vaihdettiin myös ajatuksia funktionaalisesta harjoittelusta yhden sun toisen alan ekspertin kanssa ja voinen todeta, että ollaan samoilla linjoilla kuin kehossakin on moni (mm. warrior funktionaalisesta harjoittelusta keskusteltaessa). Siksikin hassua, että monikin liikunta-alan ammattilainen Suomessa on funktionaalisen harjoittelun kanssa ihan metsissä (ts. esim. askelkyykky + hauiskääntö -liike ei todellakaan ole funktionaalista harjoittelua).
Nih. :D
21.05.2008 21:58

KukkaK
Saved by the bell
Siksikin hassua, että monikin liikunta-alan ammattilainen Suomessa on funktionaalisen harjoittelun kanssa ihan metsissä (ts. esim. askelkyykky + hauiskääntö -liike ei todellakaan ole funktionaalista harjoittelua).
Noh, nyt en tiedä tuosta itse koulutuksesta mitään, mutta alan lehtiä ja artikkeleita kovasti seuraavana huomaan, että tuo on oikeasti todella laajalle levinnyt käsitys. Myös kuntokeskuksissa!
Uuu.. lopetan ajoissa, ennen kuin menee OT-ketjuksi! :)
22.05.2008 05:46
akonan
kwaka kwaka kwaka mouliii
Paikalla oltiin ja mielestäni parasta antia oli ne lämmittelyt. Aivan loistavia! Niin ja se, että treeneistä pitäisi tehdä mahdollisimman samankaltaisia kuin itse ottelu (ainakin lähellä kisoja).
Tankojumppa - ihan kiva lämmittelyksi, mutta se pointti jäi vähän uupumaan (ja hauiksia + ojentajia?!?)
Hurricane - tän sulattamisessa mulla oli/on eniten ongelmia. Aika rajattu määrä erilaisia treenejä + kaikissa juoksua. Kova treenihän se oli, mutta pidemmän päälle haluaisin varmasti sekoittaa pakkaa enemmän.
24.05.2008 00:17
manki
Lähinnä siinä hurrikaanissa haettiin samantyyppistä rasitusta mitä matsissa (näin hän sen selitti). Toki riippuu siitäkin, miten tuon hurrikaanin tekee...
Tankojumppa jäi mulle myös vähän hämäräksi...koko kropan lihasten rasittaminen 60 sekunnissa vastuksen kanssa ja mahdollisimman nopeasti -> suora matsihyöty? Vastuksen tulisi joka tapauksessa olla suurempi kuin se mitä tuolla nyt käytettiin. Couture tekee jotain tankojumppaa - pitääkin tarkistaa, onko samanlainen/samantyyppinen.
Itse huomasin, että kun ei harrasta painilajia, niin yläkroppa oli hapoilla ekan treenin jälkeen ja ranteet puhki heti alkumetreillä ;D Jalat taas olisivat jaksaneet ja itse asiassa hurrikaanin sprinttipätkillä tuntui kaikkein helpoimmalta, kun juoksuun on tottunut...
24.05.2008 08:42
akonan
manki kirjoitti: Lähinnä siinä hurrikaanissa haettiin samantyyppistä rasitusta mitä matsissa (näin hän sen selitti). Toki riippuu siitäkin, miten tuon hurrikaanin tekee...
Tämän ymmärsin, mutta ei se silti mielestäni perustele sitä että juoksua on aina.
Tankojumppa oli hyvinkin samanlainen mitä Couture vetää. Kannattaa myös googlettaa "Svedbergin sarja" - käsittääkseni painijoiden käyttämä.
02.08.2008 09:26
akonan
Pakko todeta tänne, että olin väärässä ja Martin oikeassa :) Kyllä se juoksu on hyvä sykkeennostaja ja ei rasita kroppaa niin kuin useat muut liikkeet. Kaikkien liikkeiden ei tarvitse olla lajinomaisia.
Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.