Etusivu > Keskustelu > Funktionaalinen harjoittelu sekä Crossfit > Sivusto voimistelurengastreeniin
01.12.2008
21:02
Sivusto voimistelurengastreeniin
19.06.2008 12:46Sivusto voimistelurengastreeniin

Väinö Lestelä
Ringtraining.com on hyvä sivusto niille, jotka suunnittelevat voimistelurenkaiden ostoa. Sieltä löytyy artikkeleita, mm. voimavetotutoriaali, ja laadukas keskustelupalsta aiheesta kohdassa "Community".
21.06.2008 21:01

KukkaK
Saved by the bell
Mielenkiintoista, täytyy miettiä josko kokeilisi. Joku noissa renkaissa vaan "pelottaa", ehkä en kestä ajatusta siitä että joudun toteamaan olevani huono. :P
Renkaisiin kiinni, tulta päin?
21.06.2008 21:31

lothar
Kiinni vaan.Itseäkin hieman pelotti ja enemmänkin nolotti vuoden alussa kun ekaa kertaa renkaille nousin,nyt niistä jo tykkää kovasti.
21.06.2008 23:15

Väinö Lestelä
Kokeile ihmeessä!
Renkaat nöyryyttävät aluksi varmaankin ihan jokaisen. Kun itse hankin ne kotiini, aluksi oli hyvä jos yhden dipin sain tehtyä. Kyllä ne on hyvät pelit punnerruksiin, dippeihin, kulmasoutuihin, ja siihen kuningasliikkeeseen: voimavetoon. Myös pelkät pidot haastavat kyllä mukavasti, kuten esimerkiksi kulmanoja.
Kunhan ne saa kiinni jonnekin muualle kuin oviaukkoon, niin suosittelen hankkimaan. Hinta-laatu-suhde ihan älyttömän kohdallaan.
21.06.2008 23:26

KukkaK
Saved by the bell
Olen viettänyt juhannuspäivää katselemalla Youtubesta CF-videoita, ja on se niin että noi Nasty girls -pätkät ja muut antaa kyllä liekkiä. Että mäkin haluun osata niin!
Ei muuta kuin renkaat kattoon. :) Ja okei, ei oviaukkoon siis, siinä onkin jo leuanvetotanko, joka tosin sekin nöyryyttää ihan tarpeeksi...
21.06.2008 23:41

KukkaK
Saved by the bell
Miksei muuten oviaukkoon? Siksikö, että jää liian vähän tilaa leveyssuuntaan, ja ne on liian matalalla?
22.06.2008 10:30

KukkaK
Saved by the bell
Kyllä ne on hyvät pelit punnerruksiin, dippeihin, kulmasoutuihin, ja siihen kuningasliikkeeseen: voimavetoon. Myös pelkät pidot haastavat kyllä mukavasti, kuten esimerkiksi kulmanoja.
Onko näiden tekeminen nimenomaan renkailla treenin kannalta ylivertaista ja jollain tasolla tehokkaampaa, vai onko renkaat vai yksi pätevä apuväline muiden joukossa? Ainakin se on näyttävän ja vaikean näköistä (paitsi tietty voimistelijoiden tekeminä).
Onko siis jotain, mitä voi tehdä vain renkailla? Ilmeisesti tuo voimaveto lähentelee jo sellaista liikettä?
22.06.2008 11:10

Väinö Lestelä
Unohdin tosiaan mainita, miksei niitä renkaita kannata sinne oviaukkoon pultata. Juuri siksi että siinä ei ole yleensä tarpeeksi tilaa.
Renkaat on kyllä IMHO yksi täydellisimmästä välineistä. Rengasversiot noista perusliikkeistä on melko ylivertaisia, eli juuri dipit, punnerrukset, leuanvedot, kulmanojat, kulmasoudut ja whatnot. Lisäksi erilaiset neulansilmät ja vastaavat kehittävät kehonhallintaa ja keskivartalon voimaa.
Voimavetoa voi muuten tehdä myös leuanvetotangossa, jos siinä on tarpeeksi tilaa ympärillä. Toiset sanovat, että rengasversio on helpompi, toisten mielestä taas tankoversio.
Kukka, sä kuulostat samalla tavalla innostuneelta kuin mä löytäessäni pari vuotta sitten CF:n :D
24.06.2008 14:58

KukkaK
Saved by the bell
Täältä, Salosta, löytyy puisia voimistelurenkaita alle viidelläkympillä. Sisältyy ripustimetkin. :)
24.06.2008 15:17

Väinö Lestelä
Mä hankkisin suoraan nämä. Noi puiset voimistelurenkaat on varmasti jees, mutta 30 euroa lisää siitä ilosta, että niiden korkeutta voi säätää helposti ja portaattomasti nostaa kyllä mielialaa.
Noi on suoraan suunniteltu perustreenaajalle, joten niissä on juurikin otettu huomioon toi korkeuden säätö. Lisäksi renkaiden, hihnojen ja solkien laatu on hyvä.
24.06.2008 15:38

KukkaK
Saved by the bell
Okei, no täytyy miettiä. :) Entä onko korkeuden säätö tosiaan helppoa? Ne pitäisi saada ylös, mutta myös ihan lattiatasolle jo itseni, mutta myös lapseni kannalta. Jos renkaat hommaan, niin tytön pitää saada pelata niillä kanssa.
Mitä eroa on muuten sillä, onko renkaat puuta vai muovia? Onko noi muovia? Onko sillä käyttäjälle merkitystä?
24.06.2008 16:19

Väinö Lestelä
Korkeuden säätö on noissa renkaissa todella helppoa. Ja jos aiot tehdä niillä esimerkiksi kulmasoutua ja punnerruksia samassa treenissä, on helppo korkeudensäätö todella tärkeää.
Noi UFS:n renkaat on vissiin jotain metallia. Olen kerran kokeillut puisia voimistelurenkaita (en tiedä kuinka autenttiset olivat), jotka olivat noita UFS:n renkaita ohuemmat. Itse tykkään enemmän noista metallisista, ne on vakaammat ja laadukkaan tuntuiset.
26.06.2008 13:18

KukkaK
Saved by the bell
Onko leveyden säätö tärkeää? Jos vakioleveys on 50 cm (?) niin tarviiko sitä periaatteessa koskaan muuttaa? Mihin liikkeisiin tarvitaan leveämpää otetta?
26.06.2008 18:42

Väinö Lestelä
Se 50cm on ok. Jos pystyt tai haluat, voit toki laittaa monta koukkua vierekkäin renkaiden leveyden säätöön. Itse en tähän päivään mennessä keksinyt konkreettista syytä leventää tai kaventaa leveyttä liikkeeissä.
Leveämmän otteen saa kuitenkin aina helposti itse renkaiden leveyttä säätämättä, renkaiden narustaroikkuvasta luonteesta johtuen.
26.06.2008 18:49

KukkaK
Saved by the bell
Okei, kiitos! :)
Otan nuo renkaat jotka aiemmin linkitit. Niitä on saatavilla kiinnitysraudoilla ja ilman, ja pakettiin kuuluvien rautojen kanssa niitä on mahdollista leventää jne. Jos taas en ota kiinnitysrautoja mukana, renkaat pysyy sillä paikalla johon ne laitan. Eli mietin, tarvitsenko tuota koko pakettia (90 e), vai riittääkö pelkät renkaat (69 e)?
26.06.2008 21:42

Väinö Lestelä
No mulla on mahdollisuus leventää tai kaventaa renkaiden riipuntaleveyttä, mutta en ole kyllä kertaakaan käyttänyt tai tarvinnut sitä vaihtoehtoa.
Ne perusliikkeet, joihin renkaat on IMO hyödyllisimmät, toimii parhaiten sillä 50cm leveydellä. Muu on vähän sellaista kikkailua, joka voi olla hetken hauskaa treeniohjelmassa, mutta pidemmällä aikavälillä ne perusliikkeet toimii selvästi parhaiten.
26.06.2008 21:56

KukkaK
Saved by the bell
Okei, kiitos tosi paljon!! :) On hankalaa edes miettiä mitä tulee tekemään ja miten, kun ei ole mitään kosketuspintaa ko. treenimuotoon. Nyt on hyvä aloittaa. :)
Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.