keho.net liikuttaa myös sinua
# 11:12 # 06.01.2009

Girya treenit

13 viestiä

24.09.2007 09:25Girya treenit

Ciru

Ciru

No niin, tänne voi laittaa esille girya-treenejänne ja videoita eri liikkeistä. Laji on aivan mahtava ja toivottavasti myös naiset alkavat entistä enemmän treenailemaan kuulilla. Itselleni laji on aika uusi ja teen sitä pääasiassa puntin ohella. Pientä näperrystä, mutta oppia ottaen esim. nyt täältä. Nyt minulla on aikaa keskittyä kuulatreeniin hieman enemmän ja olen kiinnostunut siitä todella paljon. Se on kokonaisvaltaista harjoittelua ja erityisen paljon minua kiehtoo siinä keskivartalon kehitys ja hallinta.

Minä olen tehnyt puntin ohella giryalla liikesarjoja esim. volyymiviikolla. Ensin giryalla ilmat pihalle ja viimeistely vielä punteilla. Sarjoja liikkeissä on 2-3 ja toistoja 15-25.

Etuheilautusta alkuun

sumokyykky ja yhdenjalan mave

Etunojapunnerrus giryalla ja punnerrusasennosta kulmasoutu vuorokäsin

Rinnalleveto + pystypunnerrus

Vatsarutistus seisten ja käsillä pään takaa ympäri edestä kaari (mikä lie liike? vatsaliike joka tapauksessa)

24.09.2007 13:46

akonan

akonan
kwaka kwaka kwaka mouliii

Kirjoittelin tuonne mun kuulajumpasta:
http://keho.net/blog/akonan/Tiistain-treenit-sis-kahvakuulahelvetti-12

Tuota tulee tehtyä eniten. Sen lisäksi ihan puhtaita tempaus ja työntötreenejä. Niin ja sitten silloin tällöin ulkona hieman erikoisimpien liikkeiden harjoittelua:
http://keho.net/blog/akonan/Kovaa-kuulailua-129

24.09.2007 20:46

marks
soft hands no good

Mä teen aika paljon noita perusliikkeitä, eli heilautusta, tempausta ja rinnallevetoa+työntöä, koska tavoitteet on kuulakilpailuissa. Oikeastaan jo parin vuoden ajan suurin osa mun treeneistä on ollut kuulatreenejä, tai niihin jotenkin liittyviä juttuja.

Mutta pidän perusliikkeiden lisäksi myös kaikista kehonhallintakikkailuista ja jonglööräyksestä kuulilla, ihan hauskanpitomielessä. Joskus myös tulee yhdisteltyä kuulaliikkeitä kehonpainoliikkeisiin, ja niistä sekoiteltua erilaisia kiertotreenicocktaileja.

25.09.2007 09:32

Ciru

Ciru

marks kirjoitti: Joskus myös tulee yhdisteltyä kuulaliikkeitä kehonpainoliikkeisiin, ja niistä sekoiteltua erilaisia kiertotreenicocktaileja.

Tuosta olisin kiinnostunut. Voisitiko laittaa jonkun esimerkkitreenin näkyville?

Miten tuulimylly suoritetaan? Löytyykö klippiä?

25.09.2007 20:45

marks
soft hands no good

Tuossa on tuulimyllystä ihan hyvän tekniikan klippi:
http://www.youtube.com/watch?v=alCVZ3M10ig

Hmmm.. joku sellainen kiertotreeni on mun mielestä hyvä missä on jotain liikettä joka suuntaan, veto, työntö, kyykky jne.
Esim.
punnerrus tai hindupunnerrus
heilautus tai tempaus
etukyykky
leuanveto
pystypunnerrus

Näitä kaikkia joku aika, jonka jälkeen seuraava liike, vaikka 30s-1min, tai sitten joku toistomäärä. Kierroksia fiiliksen mukaan. Jos haluaa keskivartalolle vielä oman liikkeen niin se tuohon sekaan yhdeksi liikkeeksi tai sitten jälkeenpäin.

25.09.2007 20:47

marks
soft hands no good

Jos on aikapulaa niin sitten mulle toimii yhdistelmät, eli esim.

rinnalleveto - etukyykky - työntö tai pystypunnerrus

Ja tuota sitten taas aikaa tai jotain toistomääriä muutamia sarjoja. Yhdellä tai kahdella kuulalla.

Jos tilat sallivat niin tuon perään vaikka kuntopallon paiskomista maahan tai JS-nauhalla "halonhakkausta" :)

25.09.2007 20:50

marks
soft hands no good

Yksi hauska juttu vielä mun mielestä on yhdistellä keskittymistä vaativia kehonhallintaliikkeitä ballistisiin. Esim.

Kuula kaikkien liikkeiden ajan vasemmassa kädessä, vaihdetaan kättä kierroksen jälkeen:
tuulimylly x 10
tempaus x 10
tempausvala x 10
pystypunnerrus tai työntö x 10
.. kädenvaihto ja homma alusta

26.09.2007 09:56Kiitos marks

Ciru

Ciru

Pitää alkaa harjoittelemaan tuota tuulimyllyä.

Minä tykkään tehdä kiertotreenejä. Yllätyt yllätys, tykkään kovista treenistä ja kiertotreeni on juuri sitä aerobisen osalta myös.

27.09.2007 09:19

akonan

akonan
kwaka kwaka kwaka mouliii

Venäytin tuulimyllyä tehdessä selkäni, kuten teki ystävänikin. Muistakaa pitää vatsalihakset jännitettynä ja älkää menkö liian syvälle :)

17.06.2008 22:36

marks
soft hands no good

Tuolla on ilmainen aloittelijan opas kuulailusta kiinnostuneille:

http://kahvakuula.fi/index.php/kahvakuula/aloittelijan-opas/

17.06.2008 22:58

KukkaK
Saved by the bell

akonan kirjoitti: Venäytin tuulimyllyä tehdessä selkäni, kuten teki ystävänikin. Muistakaa pitää vatsalihakset jännitettynä ja älkää menkö liian syvälle :)

Ja kannattaa koittaa "kuivana" ensin, eli ilman kuulaa. :)

Toisaalta, vaikka tuon tapainen liike on ihan mainio esim. astangajoogan liikesarjoissa; en näe että lisäpaino (=kuula) toisi liikkeeseen mitään ihmeellistä lisäarvoa.

18.06.2008 01:16

mari3

mari3
Ich weiß, dass ich nichts weiß

Tossa tuulimylly-klipissä parasta oli se taka- ja etualallakin kyräilevä koira! Rento meininki tuolla salilla. Luulis vaan treenaajien pelkäävän, että se hurtta sa kuulan kalloonsa, kun tulee liian lähelle yllätäen takavasemmalta...

03.09.2008 10:48

marks
soft hands no good

Teimme tuosta ilmaisoppaasta myös pienen ladattavan version, olkaa hyvä:
Aloittelijan opas PDF v1.0

Huom! Liikkeissä voi varmaan käyttää myös käsipainoa :)

-- Off -topic:

Ciru, laittaisitko mailia, olisi muutama kysymys treeniin liittyen: markosuomi@gmail.com

Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.

Tilaa keho.net uutiskirje

Kokoamme uutiskirjeeseen parhaat palat kätevinä linkkeinä.

Kirjaudu sisään

Muista kirjautumiseni tältä koneelta

Ei tunnusta? Rekisteröidy! Unohtuiko salasana? Tilaa uusi!

Monta syytä liittyä jäseneksi

Artikkelit
Artikkeleita, tutkimuksia, henkilöesittelyitä, vinkkejä...
Linkit
Ravintoon, harjoitteluun ja hyvinvointiin liittyvät ajankohtaiset linkit
Ravinto
Ilmainen ravintoainelaskuri. Seuraa mitä syöt ja saa ideoita keho.netin reseptiarkistosta!
Keskustelu
Laadukasta ja asiallista keskustelua hyvinvoinnista.
Uutiskirje
Kokoamme uutiskirjeeseen parhaat palat kätevinä linkkeinä.

Keho.net haku