09:28
06.01.2009
Dove summer glow
11.03.2006 10:52Dove summer glow
Tnu
Ostin kyseisen tuotteen kosteuttamaan vartaloani ja siinä samalla sitten saamaan hiukan väriä tähän perunajauhon väriseen ihooni =D Nyt vain on pieni ongelma kyseisen rasvan kanssa. Vaikka kuinka tasaiseen rasvan levitän niin jalkoihin ja käsivarsiin rasva jää laikukkaaksi =(
kahteen kertaan olen jo rasvaillut, mutta yhä edelleen laikut näkyvät. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä rasvasta ja vinkkejä tasaisen sävyn saamiseen?
11.03.2006 18:53
YaYa
Itse ruskettavat voiteet itse laitettuna ovat ns. mission impossible IMO.
Nuo tuotteethan värjäävät ihon pintakerroksen (kuolleita) soluja, eli jotain apua saattaa olla ihon huolellisesta kuorinnasta ennen rasvan levittämistä, jolloin ei solukkoa ole niin epätasaisina kerroksina.
Itse olen luopunut jo aikaa sitten puuhasta ja pysytellyt aina sairaan näköisenä albiino-olmina, kun en ole jaksanut energiaa haaskata hankalaan touhuun.
Mutta kenties saat hyviä ja asiantuntevia ohjeita kehon kosmetologian ammattinaisilta, jotka vastannevat sinulle jälkeeni.
11.03.2006 18:54
YaYa
Ja siis itseruskettavat yhteen, voi kauhistus sentään! Kyseessähän on pelkkä _typo_. Terveisin kielipoliisi
11.03.2006 21:08
Eos
-Mama's little princess, daddy's pride and joy-
Tästä lienee joku toinenkin ketju, joten tsekkaa sekin.
Self tanning- voiteet todella värjäävät epidermiksen pintakerroksen, eli ne kuolleet solut. Yleensä värjäävänä ainesosana käyetetään DHA :ta (inci dihydroxyacetone), joka reagoidessaan hapen ja ihon pinnan rasva-aineiden kanssa, värjää ihon. Varsinkin talvisaikaan iho on pinnalta kosteusköyhä, jolloin suhteessa pinnalla on enemmän rasva-aineita(puhutaan hydrolipikalvon epätasapainosta). Eli siis kuivempi iho on rakenteestaan johtuen hanakampi imaisemaan voidetta ja tällä tavoin värjäytymään herkemmin kuin normaalin kosetustasapainon ja keramidipitoisuuden omaava iho.
Siispä:
Kuori iho ennen kuin ensimmäistä kertaa levität self tanning -voiteen. Sen lisäksi levitä tavallinen kosteusvoide selffin alle. Jälkimmäisen rutiinin suosittelen tehtäväksi aina, kuorinnan noin kerta viikkoon.
Valitettavasti noihin laikkuihin ei oikein auta mikään. Kuorinnalla voit ehkä niitä hiukan tasoitella kuten sister YaYa sanoikin. Ihon uusiutumiseen menee aikaa n. 28vrk, joten siinä ajassa ainakin laikut lähtee, mutta jos edelleen käytät tuota voidetta, tasoittunee väri jo aikaisemmin.
11.03.2006 21:58
Tnu
Kiitos ihanaiset!
Pitänee kokeilla vielä kuorinnan kanssa. Jos ei sekään tuo toivomaani tulosta niin paranee jättää tämä homma kokonaan ja siirtyä vaikkapa solariumiin?! =/
Ottaa niin päähän kun kaikkialle muualle tuo rasva tasoittuu niin hienosti argh.
11.03.2006 22:03
Eos
Ei solariumiin missään tapauksessa! Itseruskettava on turvallinen tapa saada iholle väriä, solarium ei. Solarium on jo virallisellakin taholla todettu niin haitalliseksi iholle, että sen käyttöä suositellaan vältettävän. Ihosyöpäriski ponnahtaa taivaisiin ja ihon kunto heikkenee huomattavasti nopeuttaen vanhenemisprosessia.
12.03.2006 09:10
Tnu
Voi ******* mä jätän nämä ruskettavat rasvat nyt ihan rauhaan. Ei auta mikään tohon värin tasaantumiseen. Solariumiinkaan en uskalla mennä kun kaikki pelottelee sillä =O
Mistä mä nyt kauniin rusketuksen tempasen kun aurinkokaan ei sitä mulle suo... kesällä yhtä kalpee ku talvella =(
12.03.2006 15:42
Eos
No ei se väri todella yhdessä yössä tasaannu. Anna kulua nyt pari viikkoa ja tee sitten kuten neuvoin; kuori ja etenkin lisää tavallinen kosteusvoide ruskettavan voiteen alle. Tuossa Dovessa on vielä aika alhaiset pitoisuudet dha:ta, joten sen pitäisi olla aika hyvä tapa saada suht tasainen väri. Mutta vaivannäköä se vaatii hiukan.
14.03.2006 08:15
akki
Mä oon käyttänyt tuota nyt pari viikkoa ja mä en kyllä huomaa laikkuja..enkä kyllä kovin voimakasta rusketustakaan, sellaisen kivan pikku värin mitä se tuote lupaakin. Mulla siis toimii ja tykkään tuotteesta! Tosin tuoksu vois olla vähän miedompi kyllä...
14.03.2006 14:53
sweety
homman nimihän on se, että itseruskettavalla saa melkoisen tasaista jälkeä kun
a)hyväksyy sen, että pari ekaa kertaa epäonnistuu: HARJOITUS TEKEE MESTARIN
b)käyttää ohuita kumihanskoja niin eipä ainakaan kädet värjäännyt ja värikin leviää helpommin, varsinkin jos on suihke
c)kokeilee eri merkkejä jotta löytää sen juuri itselle sopivan
d)ehdottomasti antaa värin kuivua hyvin ennen kuin tekee mitään, pukee vaatteita, menee nukkuun jne.
e)kannattaa levittää väri illalla, jotta se yön aikana vaikuttaa ja aamulla on jeejee hieno rusketus
f) Niin ja karvat kannattaa ajella edellisenä päivänä ja siten kuoria iho myös
14.03.2006 15:44
Puzzler
peltopyy plataanipuussa
"Solarium on jo virallisellakin taholla todettu niin haitalliseksi iholle, että sen käyttöä suositellaan vältettävän. Ihosyöpäriski ponnahtaa taivaisiin ja ihon kunto heikkenee huomattavasti nopeuttaen vanhenemisprosessia."
Kiitos tästä vahvistuksesta, Eos. Hyvä tietää jos joskus väittelyyn joutuu.
Itse en ole koskaan rusketuksesta välittänyt, päinvastoin tykkään pysyä hyvin vaaleana. Joku voi pitää samaa kalpeutena, mutta pitäköön - minusta valkoinen, jopa kalpea iho on varsinkin naisilla ja androgyynisen tyyppisillä miehillä oikein esteettistä. Kävisihän pieni rusketuskin kyllä, mutta pääasia, ettei muutu auringossa punaiseksi! Ja mitäpä sitä ei kauneuspakkomielteinen tekisi pitääkseen ihonsa mahdollisimman pitkään mahdollisimman nuore(kkaa)na...
Muuten eilen juuri hymähtelin yhtä hömppäohjelmaa vilkuillessani parille 20-v. metroseksuaalikundille, jotka olivat käyneet viikkotolkulla säännöllisesti solariumissa (kaiken kukkaraksi ennen muuta hoitolan kauniin kosmetologin vuoksi...). Ihan hyvältähän ne vielä noin nuorina näyttivät, mutta siinäpähän sitten tuolla tahdilla saavat mietittävää kun 25-vuotiaina näyttävät keski-ikäisiltä...
14.03.2006 17:44solarium vs. oikea aurinko
_suski_12
Onko solarium vaarallisempaa iholle kuin oikea aurinko? Jos on, niin miksi näin? Valaiskaa asiaa jos/kun tiedätte..
Olen käynyt solariumissa ja palvon aurinkoa myös kesällä (I LOVE IT!), ja mietinkin, että onkohan ihoni aivan pilalla...!!!!
Olen 22v, joten vielä ei näkyviä merkkejä ole ja kauhulla odotan vuosien kertymistä..
16.03.2006 08:39
Nikke K.
Ei se solarium mitenkään vaarallisempaa liene jos verrataan saman suuruisia annosmääriä solariumin ja auringon UV-säteilyn välillä. Harva vaan taitaa tehdä niin, että käy solariumissa ja sitten kyyhöttää varjossa kesäpäivät...
"Auringosta ja solariumeista saatavan UV-säteilyn vertailu ei ole helppoa,
koska molempiin vaikuttavat useat vaihtelevat tekijät. Auringosta
maanpinnalle saapuvan UV-säteilyn määrä muuttuu jatkuvasti mm.
pilvisyyden ja auringon korkeuden vaihtelun vuoksi. Solariumien säteilymäärät
taas riippuvat laitteesta ja siinä käytettävistä lampuista,
kasvotehostimista ja suodattimista. Auringon ja solariumien vaikutusten
eroja voidaan silti ymmärtää, kun tarkastellaan niiden lähettämän
UV-säteilyn erilaisuutta.
Karkeasti ottaen voidaan arvioida, että kesäpäivänä Suomessa auringon
UV-säteilystä noin 5 % on UV-B:tä ja 95 % UV-A:ta. Vaikka UV-B:n
osuus vaikuttaa pieneltä, se on merkittävä, sillä sen ihoa polttava
tehokkuus on hyvin paljon UV-A:ta suurempi. Tyypillisessä solariumlaitteessa
UV-B -säteilyä on yhtä paljon kuin auringon säteilyssä, mutta
UV-B:n suhteellinen osuus laitteen kokonaissäteilystä on pienempi,
koska solariumlaitteiden UV-A -säteilyn määrä on 5-10 -kertainen auringon
säteilyyn verrattuna.
UV-A-säteilyn ruskettava vaikutus perustuu siihen, että se tummentaa
ihossa jo ennestään olevan pigmentin väriä. UV-B taas aiheuttaa ihon
pigmentin lisääntymistä ja ihon paksuuntumista, jotka ovat tehokkaampia
suojakeinoja UV-säteilyn haittoja vastaan.
Aiemmin uskottiin UV-B-säteilyn olevan pääasiallisesti vastuussa ihosyövän
syntymisestä. Uusimmat tutkimukset ovat kuitenkin osoittaneet,
että myös UV-A voi aiheuttaa ihosyöpään johtavia vaurioita.
Niinpä ei voida sanoa, että solarium olisi aurinkoa turvallisempi tapa
ruskettua." [STUK, http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilevat_laitteet/fi_FI/solarium/_files/71330492005811027/default/solariumkorjattu.pdf]
16.03.2006 20:33kuuri
anskukka
Hooked on a feeling..
Jospa ottaisit kuurin kuorintoja ja rasvausta täyteläisellä voiteella ja alkaisit vasta sitten taas kokeilla itseruskettavaa? =) Ja sitten kun aloitat doven laiton uudelleen, tee se huolellisesti, rauhassa, ja anna ihon voiteen imeytyä kunnolla ennen pukemista. Siinäpä saa samalla ilmakylpyjä.=)
17.03.2006 10:43
Eos
Kuuri kuorintoja tarkoittaa sitten kuorintaa vain 1-2 kertaa viikossa.
17.04.2006 12:30:-o
Been
Itse olen käyttänyt ko. tuotetta muutaman viikon, ja laiskahkosti hoidetusta ihosta (lue: ei tod mitään kuorintoja, kosteusvoidetta jos ehtii eli n. joka toisella suihkukerralla) en ole saanut ihoani laikukkaaksi. Väriä on antanut sen verran kuin oikeastaan lupaakin. Kauheaa hajua (Nobel sille joka keksii hajuttoman itseruskettajan) lukuunottamatta olen ollut tosi tyytyväinen.
Voisiko olla että tuotteesta on eri versioita, omassa pullossani tarjotaan tuotetta, jos on "fair to normal", olisiko tarjolla tummempaa sorttimenttia..?
18.04.2006 14:58
Eos
Ei sitä taida olla kuin yhtä plaatua. Se, millainen väri voiteesta kullekin tulee on kovin yksilöllistä. Se riippuu esim pH-arvosta, lipidien ja kosteuden keskinäisestä suhteesta ihon pinnalla yms yms. Siihen vaikuttavia tekijöitä on kymmeniä ja jokainen iho, kuten ihminenkin on erilainen.
28.06.2006 20:07
MissBijou
Tää menee vähän offf topic, mutta kun nyt rusketuksesta puhutaan... Olen jo kahdesti testannut jalkoihin itseruskettavaa voidetta (siis ihan oikeaa, ei tuollaista joka antaa vaan "glowta"). Mitään ei tapahdu! Ensimmäisellä kerralla laitoin tosi varovasti ja seuraavalla reippaammin, mutta jalkani ovat yhtä kalpeat kuin ennenkin. En ymmärrä. Se on semmoisessa pumppupullossa oleva suihke ja aika lirua, joten sitä ei hirveän paksusti pysty edes laittamaan. Oiskohan ollut nivean...?
29.06.2006 12:21
niksu
MissB:
Mulla on muistaakseni ollut tuota Nivean lirua, ja kyllä se ihan hyvin tarttui, vaikken ole omissa väreissänikään mikään kalkkilaivan kapteeni.
Jospa se on jotain viallista erää.
Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.
Tilaa keho.net uutiskirje
Kokoamme uutiskirjeeseen parhaat palat kätevinä linkkeinä.
Kirjaudu sisään
Ei tunnusta? Rekisteröidy! Unohtuiko salasana? Tilaa uusi!
Monta syytä liittyä jäseneksi
- Artikkelit
- Artikkeleita, tutkimuksia, henkilöesittelyitä, vinkkejä...
- Linkit
- Ravintoon, harjoitteluun ja hyvinvointiin liittyvät ajankohtaiset linkit
- Ravinto
- Ilmainen ravintoainelaskuri. Seuraa mitä syöt ja saa ideoita keho.netin reseptiarkistosta!
- Keskustelu
- Laadukasta ja asiallista keskustelua hyvinvoinnista.
- Uutiskirje
- Kokoamme uutiskirjeeseen parhaat palat kätevinä linkkeinä.