-5kg miten???
11.06.2008 15:30-5kg miten???
ellabella
Its all about you..
Haluisin saada 5kg pois mahdollisimman vähällä liikunnalla. (lenkkeilyä, kuntosalia kuitenkin pari kertaa viikossa.)
Minkälainen on hyvä ruokavalio? :) tällä hetkellä painan 59kg ja 169cm pitkä.
Etenkin reisiä ja takamusta haluiaisin kiinteyttää ja poistaa ylimääräiset rasvat!
11.06.2008 15:42-5kg

D0peman
Kyllähän se mitenkään superfast malliin enää tuosta painostasi lähde. Mutta nyrkkisääntönä: Ei mäkkiä tai mitään muutakaan roskaruokaa YHTÄÄN. Juo paljon vettä, ei mehua tai limpparii, vaan vettä. Syö salaatteja aterian yhteydessä, vähennä ruokamäärät miinuskaloreille. Mutta pitää muistaa silti aina syödä, jos et syö mitään, niin et myöskään laihdu! Ja mitä tulee reisiin ja takamukseen: Juokse kovia lenkkejä, se kiinteyttää jo itsestään reisiä ja persettä. Käy myös kävelyllä, ei mitään lonnimista vaan reippaasti, ota vaikka sauvat mukaan, tulee tehokkaampaa! Ja kuntosalilla jalkaliikkeitä, riippuen ihan kuntosalin laitetarjonnasta. Yleensä kumminkin laitteissa ilmotetaan mitkä laitteet ottavat minnekin päin kehoa parhaiten. Tee isoilla painoilla lyhyitä sarjoja, saat vähän voimaa lihaksiin. Mutta tee myös hieman pidempiä sarjoja (noin. 15-25 toistoa) pienemmillä painoilla, aina sinne asti että hapottaa. Näin saat kiinteytettyä rasvaprosenttia.
Ja sitten siihen salaiseen aseeseen! Älä syö lihaa, kalaa tai perunoita etc. Syö kanaa ja spagettia. Näin saat nopeita proteiineja ja rasvaprosentin pitäisiä pienentyä suhteellisen hyvin, verrattuna vaikka McDonaldsin BicMac diettiin :D
11.06.2008 16:35
anskukka
Hooked on a feeling..
Näin saat kiinteytettyä rasvaprosenttia.Ja sitten siihen salaiseen aseeseen! Älä syö lihaa, kalaa tai perunoita etc. Syö kanaa ja spagettia. Näin saat nopeita proteiineja ..
Kiinteytettyä rasvaprosenttia?
Nopeita proteiineja??
:D
11.06.2008 17:13-5kg

D0peman
No joo, ehkä sanavalinnat on ihan perseestä! Mutta kyllä tosta nyt pitäisi ymmärtää se idea! Rasvat palaa ja rasvaprosentti pienenee. Ja mitä proteiineihin tulee, niin ne on nopeasti palavia ja imeytyviä, tai silleen :D En osaa selittää, mutta niissä nyt kuitenkin on eroja, ei saa takertua pikku seikkoihin, syödään nyt vaan sitä kanaa ja juostaan paljon ni kyl se sielt tulee!
11.06.2008 17:19
Chihuahua
"Don´t know ´bout your brain but you look alright"
Kyllähän se mäkkärin possukin kehotti syömään kanaa.
11.06.2008 18:50
Ciru
D0peman kirjoitti: No joo, ehkä sanavalinnat on ihan perseestä! Mutta kyllä tosta nyt pitäisi ymmärtää se idea! Rasvat palaa ja rasvaprosentti pienenee. Ja mitä proteiineihin tulee, niin ne on nopeasti palavia ja imeytyviä, tai silleen :D En osaa selittää, mutta niissä nyt kuitenkin on eroja, ei saa takertua pikku seikkoihin, syödään nyt vaan sitä kanaa ja juostaan paljon ni kyl se sielt tulee!
Ei tosta nyt vain ymmärrä yhtään mitään :D. Jos annat neuvoja, niin kyllä sinun pitää pystyä myös selittämään mitä tarkoitat. Minkälainen proteiini on nopeasti palava ja imeytyvä ja miksi ja mitä eroja niissä on? Mitä vikaa on vähärasvaisessa lihassa ja kalassa? Miksi spagettia, miksi ei esim. riisiä? Eikä nyt vastaukseksi "en osaa selittää, tai silleen".
11.06.2008 19:07ellabella
Ciru
Laita nykyinen ruokavaliosi näytille, niin on paljon helpompi lähteä katsomaan miten sitä voisi muuttaa/parantaa. Sinun mittasi ovat ihanteelliset ja en oikein usko, että sinun kannattaisi tuijottaa vaakaan. Siisti ruokavalio ja liikuntaa lisää, niin kroppakin alkaa näyttämään ihan toisenlaiselta.
11.06.2008 22:27
Chihuahua
Jos sanavalinnat ovat perseestä, niin eikö juuri sen alueen rasvaprosentin kiinteyttäminen toisi asiallisempia juttuja?
12.06.2008 09:30ellabella
Ciru
Mä lisäsin tuonne kuvagalleriaan pari kuvaa omasta kunnostani. Olen 167cm pitkä ja painan nyt ja kuvissa 69kg. Sinä painat siis minua 10kg vähemmän. Tällä haluan vain kertoa sinulle ettei se paino ole oleellista vain se kehon koostumus. Naisella kuitenkin voi ja saa olla pehmeyttä ja pyöreyttä eikö vain :).
12.06.2008 09:57
mari3
Ich weiß dass ich nichts weiß
Chihuahua kirjoitti: Jos sanavalinnat ovat perseestä, niin eikö juuri sen alueen rasvaprosentin kiinteyttäminen toisi asiallisempia juttuja?
Mä kuolen nauruun! Mutta piristihän tuo aamua, tää on huumoriarvoltaan paras postas aikoihin! Nopeita protskuja, ei lihaa, mutta pastaa, haluan kiinteytyä mutten liikkua... Hmmm. Just joo.
Tsekkaapa ellabella "harjoittelu" -osastosta postaus "leukoja", siellä Ciru ja Chi antoi hyviä oppeja peffan pyöristämiseen. Ja Chin lähettämä videonpätkä osoittaa, miksi treeni tekee takalistolle hyvää. Tartu tiukasti hanuriin ja näppäile mua...
12.06.2008 10:18
Bunny B
Feel no fear!
Ciru, kavin katsomassa kuvat, wautsi wau, aika tiukassa kunnossa, voin vain arvata etta toita on tehty! Mita sa itse syot tai mitka on sun ruokavalion paaperiaatteet, syotko oikeeta ruokaa vai 'lisa-aineita' (prodea)? Kuinka paljon treenaat?
12.06.2008 10:47Boxing Bunny
Ciru
Syö ihan oikeata ruokaa :D. Toki käytän myös lisäravinteita palautusjuoman verran.
Ruokavalioni pääperiaatteet ovat: Paljon ruokaa, jokaisella aterialla prodea, hiilari ja vähän rasvaa. Rasvojen lähteenä rypsäri ja soijalesitiini. Ruoasta vain vähän rasvaa. Prodet: kanaa, vähärasvaista lihaa, rahkaa ja raejuustoa. En käytä mitään levitteitä enkä kastikkeita. Hiilarit marjoista, hedelmistä, vihanneksista, riisistä, vähärasvaisesta myslistä ja tummasta leivästä. Vettä 5l päivässä. Aterioita päivässä 5.
Treenit: Raskas punttitreeni 4krt/vko ja aerobinen 6krt/vko. Tällä hetkellä teen aika letkeitä lenkkejä.
12.06.2008 14:48:;DD
ellabella
Its all about you..
kiitos ihanista palautteista ja vinkeistä! ilo lukea :DD
Tässä on ruokavalioni pääraakaineineen
aamupala: Rasvaton jogurtti, ruisleipä viipale,hedelmä(yleensä omena tai verigreippi)
Lounas: Nuudelikeitto/kasvissosekeitto/ tonnikalasalaatti + hedelmä
Päivällinen: 2-3 pientä uuttaperunaa/riisiä tai pastaa, vihanneksia(yleensä wokkivihanneksia) jauhelihapihvi tai kanafilee
Iltapalaksi yleensä syön raejuustoa tai hedelmiä.
Juon veden lisäksi ainoastaan kahvia mustana.
HUOM. viikonloppuisin tulee juotua aika paljon alkoholipitoisia juomia(riippuu viikonlopusta)tiedän että niissä on aika paljon kaloreita.
Viikon aikana syön myös silloin tällöin jäätelöä tai herkkuja, oon ollu mahdoton herkkuperse mutta karkit ja suklaat oon jättäny kokonaan. Jäätelöstä en pysty luopuun, mutta onneks oon löytäny valion minttusuklaa kevyt jossa on 140kcal/100g. Pitääkö mun luopua tästäkin? :DD
kiitos liikuntavinkeistä, täytyy ottaa sauvat kokeiluun:P
Ciru sulla on ihan jäätävän hyvä kroppa! mullekki tollanen takamus!
13.06.2008 09:55
Ciru
Hieno juttu, että syöt suht säännöllisesti ja ihan hyviä raaka-aineita. Aamupalalle kyllä suosittelen lämpimästi puuroa, raejuustoa ja marjoja. Lounaalta jättäisin pois noi keitot ja söisin kunnon sapuskaa ja salaattia. Välipalaksi esim. marjarahkaa. Päivällinen on ok ja iltapala. Ruokavaliossasi on rasvaa todella vähän. Rasvaa pitää syödä. Laita sapuskasi kalorilaskuriin ja huomaat myös kuinka vähän energiaa ruokavaliossasi on. Laihtuminen tapahtuu syömällä oikein, ei kituuttamalla. Lisää liikuntaa.
Jos haluat kiristellä, niin jätät alkot ja herkut pois. Syö sitä jädeä vaikka joka toinen viikonloppu.
Lopeta vaa´an tuijottaminen ja siirry mittanauhaan ja peiliin :).
13.06.2008 11:34Ciru
Bunny B
Feel no fear!
Hei taas, tata on ehka pyydetty aiemminkin, mutta olisi kiva nahda esimerkkipaiva ruokailun osalta.. ja ehka treenin osaltakin. Mulla on meneillaan (ikuinen) rasvaprosenttia alas ja paljon lihasta tilalle - projekti ja vaikka kroppa muuttuu hiljalleen, tuntuu etta naisena saa aika paljon tehda hommia, nimittain ei se lihas meille ihan ilmaiseksi tule.
Itse kuvittelen vahahiilarisen olevan se paras ruokavalio tavoitteitani ajatellen, mutta sulle nayttaa kelpaavan hiilarikin, etta olisi mielenkiintoista nahda esimerkkiruokavaliosta etta missa muodossa ja noin. Ma huomaan, etta jos vedan hiilarit alas ja prodet ylos, musta tulee hidas ja jaykka, ei hyva. Etta yritan tassa saataa oikeaa koostumusta.
Kuinka kauan olet treenannut, oletko aina ollut sporttinen vai oletko tarkoituksella aloittanut kehonmuokkausprosessin? Mietin tassa vaan etta kuinka kauan saan odotella omaa lihaksikasta ja vaharasvaista bodyani.. hehe.
Ja kiitos paljon etukateen!
13.06.2008 11:44
Ciru
Minä olen lähdössä ulkomaille ja en kerkii nyt vastaamaan, mutta palaan asiaan jussin jälkeen.
Syö myös hiilaria, se tekee hyvää sinulle :). Ainakin se tekee hyvää minulle.
Hauskaa Juhannusta :)
14.06.2008 00:01
mari3
Bunny, mä nyt vastaan hiukan ennen kuin Ciru ennättää, koska mä jo aavistelinkin, että Cirun kropan näkeminen aiheuttaa suurimmassa osassa kehon tyttösiä primitiivireaktion: mulle kans tollanen! Ja nopeesti! Jos Cirulta kysyy, hän vastaa toki aina, että kaikki on itsestä kiinni, ja että samaan mihin hän on pystynyt, pystyy kuka tahansa. Totuus on kuitenkin hieman toisenlainen. Cirulla on erinomaiset geenit, hän on kehotyypiltään sangviinikko (eli lihaksikas ja sopusuhtainen). Hän on kunto-ohjaaja sekä bodyfitness -kisaaja, joka on järjestänyt koko elämänsä fitness-elämäntpaa vastaavaksi. Se tarkoittaa kurinalaisuutta sekä treenissä, että ruoassa kuten myös vapaa-ajassa. Hänellä on myöskin takanaan pitkä urheilu-ura, siis pohja on tosi tukeva. Hänen kropastaan näkee, että se ei ole pelkästään kisoja varten pumpattu, vaan siinä on ruutia ja kestävyyttä. Hän on sisäistänyt fitness-elämäntavan niin täydellisesti, että muunlaista kroppaa tuskin voisi odottaakaan.
Sun Bunny ja muidenkin, jotka fitness-tyyppisestä bodystä unelmoi tulee itse päästä selvyyteen siitä, mikä on tärkeintä? Haluatko näyttää hyvältä vai kehittyä muulla alalla lajeissasi? Rupeanko harrastamaan fitnesiä ja jätän muut lajit vähemmälle. Sekä herkuttelun, hälläväliä-päivät? Mulle itselleni on selvää, että mun laihalla ja pitkällä kropallani en saisi noin komeaa V:tä selkääni kuin Cirulla, vaikka mitä tekisin. Mutta tärkeämpää kehitykselleni on toki, etten ole valmis muuttamaan ruoka- ja urheilutottumuksiani saavuttaakseni tuollaisen ulkonäön, vaikka se upea onkin. Mulle mun omat treenini antaa tosi paljon ja olen tosi tyytyväinen kuntooni. Ulkonäkööni en voi olla niin tyytyväinen, sillä tunteja kestävät kestävyystreenini syövät lihakset. Mutta kuten sanoin, mulle ulkonäkö ei ole etusijalla vaan nautinto, treenin ilo ja hyvä olo. Mulle fitness-tyyppinen treeni ei onnea toisi, vaikka siten varmasti paremmalta näyttäisinkin. Jokaisen tulisi löytää se oma juttunsa.
Joten mieti Bunny, mitä haluat saavuttaa, ja lähde päättäväsesti sille tielle, niin varmasti pääset omien mahdollisuuksiesi rajoissa vaikka kuinka hienoihin tuloksiin!
14.06.2008 10:15
Chihuahua
Jep. Ciru ei oo ihan normaali. ;)
14.06.2008 12:45
mari3
Joo, tuli tuossa mieleeni, kun luin uudestaan postaustani, että tarkoitukseni ei ollut mollata fitness-urheilua tai saada sitä näyttämään pintapuoliselta peiliintuijottelulta. Toivottavasti tämä kuva ei välittynyt kenellekään, varsinkaan Cirulle. Noh, Cirun kyllä pitäisi tuntea minut ja mun arvostukseni häntä kohtaan sen verran hyvin, ettei mitään väärinkäsityksiä pitäisi päästä syntymään.
14.06.2008 14:14Marille
Bunny B
Feel no fear!
Hei Mari, sa olet ihan oikeassa! Ymmarran kylla, etta vastaavan kropan hakeminen vaatii taydellista sitoutumista, kuria ja luopumista - enka ma sellaista kroppaa kylla haekaan. Mutta silti mua olisi kiinnostanut, etta mita Ciru on kehonsa eteen tehnyt / tekee, siis ihan mielenkiinnosta, onhan se aika mestariteos ja omaa luokkaansa, tuollainen keho.
Mulla aina valilla vahan lipsahtaa, etta kaikki tai ei mitaan, etta treenaan taysilla ja kiellan hiilarit tai sitten ihan painvastoin. Olen tata juttua miettinyt, en ymmarra, miksi mun pitaa valilla heittaytya obsesiiviseksi ja miksi en vaan voi nauttia elamasta. Harjoittelen sita kylla. Esim. mun nyrkkeilyharrastus, miksen vaan voi kayda siella ja nauttia, vaan miksi pitaa heti tavoitteena tulla salin parhaaksi ja hampaat irvessa takoa. Hmm..
Tama vahan heijastuu mun koko elamaan, siis kaikilla aloilla mulla on vahan sama mentaliteetti, toissa myos pyrin taydellisyyteen ja sitten kun ei joku mene niin kuin suunnittelin, niin tietysti otan liian herkasti itseeni. Kuinkahan oppisin vahan loysaamaan..
Tama meni nyt ihan aiheen vieresta, siis siita aloitettiin, etta viisi kiloa pitaisi laihtua ja nyt paadyin analysoiman elamaani, sorry! Hehheh.. kun Ciru sielta lomaltaan palaa niin olisi silti kiva kuulla mita FITNESS URHEILIJA TEKEE, mita syo ja miten liikkuu ihan vaan mielenkiinnon vuoksi. Lupaan, etten ota elamohjeina.
Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.

20.08.2008
14:36