keskustelu

Miten korvata herkut?

Niin eli karkeille ja sipseille olen jo keksinyt tarveelliset vaihtoehdot, mutta nyt pitäisi saada juoma vaihtoehtoja limsan tilalle? Eli mitä juotte kun tekee mieli limsaa? Saa kertoa myös omia vaihtoehtoja karkeille ja sipseille.

#1 01.09.2002
JR2
JR2

Itse olen korvannut sipsit suolapähkinöillä... ei sentään ihan extreemiksi mene =) Suklaapatukat olen korvannut protskupatukoilla esim se all starsin haselnut hy-pro on loistava!

Limpparia light? empä ole yrittänyt korvata sitä muilla kuin vedellä ja maidolla (valkovenäläisellä?? =] )

#2 01.09.2002

Sipsit olen korvannut -silloin kun ei ihan mielettömästi niitä mieli tee ;) - "light"poppareilla. Kalorittomiahan nekään eivät ole mutta parempi vaihtoehto kuitenkin.

Light-mehut tyydyttää ainakin mun limpparijanon.

Ja vinkkinä, herkutteluun käy esim. yhdistelmä rasvatonta maustamatonta jogurttia, Valion vähäkalorista marjakeittoa ja marjoja (tuore tai pakaste) Hyvää....

#3 02.09.2002

Kesällä kun pudottelin rasvarosentteja söin valtavasti marjoja. Ensin mansikkaa, sitten viinimarjoja, mustikoita, puolukoita, karviaisia... helppoa kun appivanhempien pensaista voi verottaa. Ei tehnyt karkkia mieli ja sai samalla vitamiinia ja suojaravinnetta yllin kyllin. Ja kyllä pakastemarjoillakin pärjää, voihan niitä sotkea rahkaan, puuroon, muroihin, tehdä mehuiksi ja syödä sellaisenaan. Pakastemarjoissa tahtoo olla sokeria kyllä reilusti.

#4 02.09.2002

Näin talvella menee Valion vähäkalorista mehukeittoa lämmitettynä tai teetä (varsinkin Sun Tea metsämarjateetä!). Mulla ainakin noi auttaa makeanhimoon. Kesällähän Jaden vähärasvanen mustikkajätskipikari on ihan ykkönen!

#5 26.11.2002

Katselin tossa kerran pussin kylkeä suolapähkinöistä ja niissä oli rasvaa 50% !!!!! Kyllä mä yleensä turvaudun vähärasvasiin (?) poppareihin.

#6 26.11.2002

Suolaamattomat maapähkinät on kyl yhtä hyvii... ja sit Lidlistä saa sellaista tosi hyvää ja edullista pähkinäsekoitusta.

#7 26.11.2002

Toi Cokis light on painonvartioidenkin suosittelemaa "terveysjuomaa".

#8 26.11.2002

luontaistuotekaupoista ja ainakin joistain s-marketeista saa paahdettuja soijapapuja. ovat vähän semmosia suolapähkinän tyylisiä, maustamattomia kylläkin, mutta oikeen kivoja naposteltavia. rasvaa muistaakseni 25%, proteiinia mukavat noin 50%. ovat vaan vähän tyyriitä.

#9 26.11.2002
eme
eme

limpparin vastine on hedelmänektarimehu lantrattu vissyyn (novelleen)!!

#10 26.11.2002

Mä en ainakaan tunne mitään vetovoimaa noihin hiilihappojuomiin ja limuihin. Tavallinen mehu on parasta, varsinkin jos se on ite tehtyä.

#11 26.11.2002

ihan samaa mieltä... vichy menee silloin tällöin...

#12 26.11.2002

Mun ei pahemmin tee mieli varsinaisia herkkuja, esim. suklaasta en pahemmin välitä ja karkkia sekä sipsejäkin tulee syötyä hyvin harvoin.
Mä herkuttelen hedelmillä, varsinkin sitrushedelmät, kiivit ja viinirypäleet ovat mun suosikkejani. Limsa on cokis lightia silloin harvoin kun sitä juon. Hartwallin maustettuja vissyjä tulee sitten juotua sitäkin enemmän.
Saahan noista sipseistäkin nykyään low fat -versioita, ainakin Pringlesillä on sellaisia. Mutta luulen että on maun puolesta aivan sama syökö niitä vai järsiikö pahvia :)

#13 26.11.2002

Mä en ikinä oo tajunnu, miks ylipäänsä tarttee syödä karkkia ja sipsejä sun muuta roinaa. Mitä järkee on saastuttaa ruumistaan tuotteilla, jotka ei edistä hyvinvointia tai terveyttä millään lailla? Järki käteen ja jo vilkaisu tuoteselosteseen kertoo mitä tekee mieli ja mitä ei. Ei siinä paljon tartte enää miettiä että syönkö sipsejä ja juonko limua. Sitäpaitsi terveellinen ruoka on paljon parempaa.

#14 26.11.2002

Heh eiköhän kyse ole siitä että välillä voi heittää vapaallekin ja olla miettimättä etikettejä ja tuoteselosteita. Lisäksi yleensä se kermakastike on parempaa kun pelkkä maitzena plus vesi :)

Itselleni ainakin olisi melko rasittavaa jos kaikista syömisistää joutuisi miettimään edistääkö vai eikö se terveyttäni...jos nyt kärjistetään.

#15 26.11.2002

Randyn kanssa samaa mieltä... En todellakaan jaksa ottaa stressiä syömisistäni ja lueskella joka ikisen purkin kyljestä tuoteselosteita. Syön normaalia ja monipuolista kotiruokaa ja viikonloppuisin tykkään vähän herkutellakin. Limsasta en tykkää koska se on liian imelää mun makuun, mutta juuri "maustetut" kivennäisvedet on mun suosikkeja. Suklaata kuluu myös toisinaan... Tähän asti ainakin olen pysynyt hyvässä kunnossa tällä ruokavaliolla, enkä aio siitä edelleenkään ruveta nipottamaan. Hyvä ruoka on itse asiassa urheilun ohella yksi suosikki harrastuksiani, syöminen on ihanaa;)

#16 27.11.2002

Tässä nyt tulikin jo muutamia terveen elämäntavan puolustuksia. Mutta kuitenkin: Liiallisuuksiin menevä terveysruokaintoilu luetaan nykyään sairaudeksi. Sitä on vain vaikea huomata, koska terveysruoka ja terveet elämäntavat nähdään aina hyvinä ja positiivisina asioina. Pahimmillaan kuitenkin tilanne ruuan suhteen voi olla sama kuin anorektikoilla (ja monilla bodareilla!) kehonkuvansa kanssa, joka on sairaanloisesti vääristynyt.
Voi kuullostaa vähän kliseeltä, mutta muistakaa muutkin asiat kuin se oma napa. :)

#17 27.11.2002

Niin ja muistakaa myös, että ruokaa ei saa ajatella vain ravintohiukkasina ja molekyyleinä, jotka on valjastettu suorittamaan eri tehtäviä ihmisen fysiologiassa. Ruualla on myös muita arvoja sinällään kuin vain maksimaalisen hyödyn irti saaminen omaa "koneistoa" ajatellen.

#18 27.11.2002

" Pahimmillaan kuitenkin tilanne ruuan suhteen voi olla sama kuin anorektikoilla (ja monilla bodareilla!) kehonkuvansa kanssa, joka on sairaanloisesti vääristynyt."

Tätä en kyllä allekirjoita...on se bodari sitten niin tai näin suhtautuva siihen ruokaansa niin eiköhän bodarin ruokavalio oli huomattavasti terveellisempi kuin anorektikon? (vitamiinit, hivenaineet, rasvat jne.) Eiköhän hyvinvoiva ja lihaksikas vartalo ole vähemmän vääristynyt kehokuva kuin anorektisen laiha...Anssia vapaasti mukaillen POTASKAA!

ps. en ole bodari

#19 27.11.2002

Vedellä minä korvaisin virvoitusjuomat. Ei tee mieli limsaa, jos ei juo limsaa. Sama pätee muihinkin karkkeihin. Minulle ainakin on helpointa pitää taukoa jonkin aikaa kaikista herkuista.

#20 27.11.2002

Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.