Kädet ja yläkroppa timmiin kuntoon ensi kesäksi?!?

1001-1001-1001
nasu3
  • rekisteröitynyt: May 2002
21.08.2002 23:28

Niinhän siinä nyt sitten kävi, että armas ukkoseni kosasta pämäytti! Ensi kesänä avioon aiotaan ja kroppa pitäs saada timmiin kondikseen avonaista pukua varten :)

Nyt siis arvon liikuntanikkarit...millä liikkeillä sitä saisi habaria kasvamaan ja yläkroppaa tiukemmaksi (toki myös treenaan koko kroppaa). Käyn salilla ja pumpissa, mutta mulla on myös kotona tanko sekä käsipainoja. Kysyisinkin nyt lähinnä mitä liikkeitä ja millaisia sarjoja kannattaisi tangolla ja käsipainoilla tehdä?!?

Olen tämmöinen "hukkapätkä" elikkäs 158 ruhtinaallista cm ja "massaa" on 56 kg, joten antakaas vinkkiä fiksummat?!? Kiitos ja kumarrus!

0030-0004-0003
Mr.O
  • rekisteröitynyt: Mar 2002
22.08.2002 13:01

Hauista suuremmaksi ja yläkroppaa tiukemmaksi. Jaahas, siinäpä yhtälö, kun yritetään lisätä lihasta ja samalla laihtua! No, onneksi sinulla on vielä lähes vuosi vielä aikaa.

Itse en tuosta laihtumisesta osaa sanoa muuta kuin sen, että älä syö mitään "pullamössö" herkkuja. Muista liikkua riittävästi (n. 2-3X viikossa n. 30 min. ajan sykkeen ollessa koko ajan jotain 130-140).

Ensiksi paneutuisin kuitenkin siihen haban pumppaamiseen, laihtua ehtii aina myöhemminkin :o Kenties kannattaakin yrittää eriyttää lihasmassan lisäämiset ja laihduttaminen ihan omille jaksoilleen, kun näiden toteuttaminen yhtäaikaisesti on mahdotonta.

Itse olen saanut parhaat pumpit habaan seuraavalla treenillä:

-pudotussarjat scotissa
1. lämppärit,
2. niin monta toistoa kuin menee käyrätangolla ja noin 30 kg:n lisäpainoilla,
3. 12-toistoa n. 2x12,5
4. pumppisarja loppuun (20-toistoa)

keskitetty hauiskääntö painolla
3X12,10 ja 8

tangolla vielä loppuun (ja vaikka hieman epäpuhtaalla tekniikalla)
2x12 ja 10

Scottia ei kuitenkaan parane aina vääntää noilla pudotussarjoilla. Tosin vaihtelu virkistää ja ehkäisee lihaksen tottumista treeniin.

Muistathan treenata myös käsivarren ojentaja lihakset ja kyynervarret!

Hyviä treeni hetkiä ja isoja ja vihaisia perhosia sitten sinne vatsan pohjalle tulevia häitä odotellessasi... heh :)

0001-0004-0003
Jampe
  • rekisteröitynyt: Jun 2002
22.08.2002 13:58

hauiskääntö 3x 6-8
taljaojennus 3x 6-8

1-2 krt viikossa. Tee sarjat loppuun asti, ja lisää painoa aina, kun kahdeksan toistoa menee. Säännöllisyys ja nousujohteinen kova harjoittelu saa habat kasvamaan. Ei siihen mitään sen kummempaa tarvita.

Miten muuten harjoittelet salilla?

Hyviä ylävartaloliikkeitä on mm. (pelkälle tangolle joita voit tehdä kotona)

penkkipunnerrus, pystypunnerrus, kulmasoutu, ranskalainen punnerrus, hauiskääntö tangolla, maastaveto.

Yhtä liikettä aina pari lämmittelysarjaa, jonka jälkeen pari kovaa sarjaa.

Pyri treenaamaan painoilla 2-3 krt/ viikko, ja siihen päälle pari aerobista treeniä niin eiköhän kondis ole loistava alttarille mentäessä;)

1001-1001-1001
nasu3
  • rekisteröitynyt: May 2002
23.08.2002 01:10

Tosiaan kerran viikossa oon käyny pumpissa, mikä kyllä vastaa yhtä kovaa salitreeniä (ainakin mielestäni). Tämän lisäksi oon käyny pari kertaa salilla ja ohjelma on jaettu kahdelle eri päivälle. Ohjelma on sellanen peruspaketti, jonka tarkoitus on treenata kehon keskeisiä lihaksia, tai miten sen nyt ilmaisisi :)

Opiskelut kutsuvat kuitenkin nyt syksyllä ja matkustaminen bussilla toiselle paikkakunnalle vie päivästä aikaa, joten ajattelin keskittyä enemmän kotona tehtyyn treeniin. Edelleen ajattelin käydä pumpissa kerran viikossa sekä myös salilla ainakin kerran. Miltä kuulostaisi noiden lisäksi esim. 2 kertaa kotona kunnon punttitreeni, alkasko tuloksia tulla?!?

0011-0003-0003
kasper
  • rekisteröitynyt: Jun 2002
26.08.2002 18:44

Mä luulen, et sun tavoitteisiin pääsis parhaiten käymällä parikertaa viikossa pumpissa ja parikertaa salilla. Unohtamatta tietenkään terveellistä ruokavaliota ja palautumista!!

Sinun pitää kirjautua sisään, jos haluat vastata ketjuun.

Monta syytä liittyä jäseneksi

Artikkelit
Artikkeleita, tutkimuksia, henkilöesittelyitä, vinkkejä...
Ravinto
Ilmainen ravintoainelaskuri. Seuraa mitä syöt ja saa ideoita keho.netin reseptiarkistosta!
Keskustelu
Laadukasta ja asiallista keskustelua hyvinvoinnista.
liity jäseneksi